ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه کیت جدیدی برای نمایش اطلاعات از طریق «سیستم هاد» در کلاه کاسکت ها

طی دهه گذشته، تلاش های زیادی برای تولید کلاه کاسکت هایی با نمایشگر داخلی صورت گرفته و حتی برخی از آنها راه خود را به بازار باز کرده اند که شاید قدیمی ترینشان مربوط به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

طی دهه گذشته، تلاش های زیادی برای تولید کلاه کاسکت هایی با نمایشگر داخلی صورت گرفته و حتی برخی از آنها راه خود را به بازار باز کرده اند که شاید قدیمی ترینشان مربوط به کلاه SportVue در سال 2004 باشد. کمپانی لهستانی Seemore اخیراً سیستم HUD (هاد) جدیدی توسعه داده که با قرار دادن اسمارت فون موتورسواران در بخش مرکزی کلاه، از منابع خود برای تولید نوعی محیط واقعیت افزوده استفاده می کند.

ماژول طراحی شده از سوی Seemore، به یک واحد نمایشگر، یک کنترلر و باتری مجهز است که همه آنها در داخل کلاه کاسکت نصب می شوند. بعد از اتصال ماژول از طریق بلوتوث به اپلیکیشن توسعه یافته برای موبایل های هوشمند، این سیستم هاد اطلاعات خاصی را در گوشه سمت راست آفتاب گیر کلاه به نمایش در می آورد.

seemore-motorcycle-helmet-hud-3-w600

برخلاف سایر سیستم های هاد توسعه یافته که اطلاعات را در گوشه های پایینی به نمایش در می آورند، Seemore تصمیم خود را براساس تحقیقات دانشگاه میشیگان اتخاذ کرده است؛ تحقیقی که نشان می دهد در صورت قرار دادن اطلاعات در گوشه های بالایی تصویر به جای بخش های پایینی و وسطی، انسان ها با سرعت بیشتری قادر به مشاهده و درک اطلاعات هستند. در واقع حتی یک تاخیر 1.5 ثانیه ای در انتقال اطلاعات می تواند مشکلات زیادی را هنگام رانندگی در سرعت بالا به وجود آورد.

ماژول نمایشگر Seemore در بخش بالایی کلاه قرار می گیرد و محتویات را از طریق منشوری با ابعاد 10x10x35 میلی متری در مقابل دیدگان موتورسوار می تاباند. این ماژول به یک باتری کوچک نیز مجهز شده که امکان استفاده مداوم تا 12 ساعت را فراهم می آورد و در عرض کمتر از سه ساعت، به صورت کامل از طریق USB شارژ می شود.

seemore-motorcycle-helmet-hud-4-w600

بنابر برنامه تجاری Seemore، کیت این ماژول به صورت مستقیم در دسترس عموم قرار نمی گیرد و در عوض، تولیدکنندگان کلاه های کاسکت می توانند آن را روی محصولات خود سوار کنند. این تصمیم بیش ار هرچیز به دلایل امنیتی اتخاذ شده؛ چرا که نصب یک قطعه الکترونیکی درون کلاه امری مهم به شمار می رود و باید اطمینان حاصل کرد که جان هیچ فردی به خطر نمی افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    خوبه بدن دست موتور سوارای ما ... از دسته موتور آویزونش میکنن یه موقع موهای فشنشون خراب نشه

مطالب پیشنهادی