ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی با همکاری Qnovo فناوری شارژ باتری ها را بهبود می بخشند

شرکت سونی اخیرا با کمپانی کالیفرنیایی Qnovo قراردادی عقد کرده که طی آن قرار است فناوری شارژ باتری آن ها در اکسپریاهای کنونی و جدید مورد استفاده قرار بگیرد. Qnovo از تکنیک هایی استفاده می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

شرکت سونی اخیرا با کمپانی کالیفرنیایی Qnovo قراردادی عقد کرده که طی آن قرار است فناوری شارژ باتری آن ها در اکسپریاهای کنونی و جدید مورد استفاده قرار بگیرد. Qnovo از تکنیک هایی استفاده می کند که با دقت ولتاژ و شدت جریان را بهینه کرده و بدون آسیب رساندن به سلول های لیتیومی آن را وارد باتری می کند.

به بیان ساده تر، طی یک مدت زمانی که باتری مورد استفاده قرار می گیرد، اجزای داخلی از هم می باشند و به همین سبب قدرت باتری در نگه داشتن شارژ کم و کمتر می شود. به مانند گذشته و روزهای اول خود نمی تواند شدت جریان را در مدت زمان مشابه در خود ذخیره کند.

افزایش دما نیز از سوی دیگر می تواند برای باتری مضر بوده و از عمر آن بکاهد و در مواقع حساس حتی سبب انفجار شود. به همین دلیل است که بسیاری از تلفن های همراه در مواقعی که حین شارژ بیش از حد داغ می شوند اخطاری به کاربر می دهند. لیتیوم از معدود فلزاتی است که به راحتی قابل انفجار است.

تلفن های امروزی اما حالا نمایشگرهای بزرگ تر، چیپست های قدرتمندتر، حافظه داخلی و سنسورهای بیشتری دارند که همه از قدرت باتری بهره می برند. در نتیجه، باتری ها نیز بزرگ تر شده، استفاده قطعات از انرژی ذخیره شده باید کمتر شود و تکنولوژی های شارژ سریع نیز مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت Quick Charge کوالکام و Dash Charge وان پلاس نمونه هایی از شارژ سریع هستند.

راه حل شرکت Qnovo پتنتی است که با نام Adaptive Pulse Modulation شناخته می شود. در این شیوه، بسته های شارژ وارد تلفن شده تا میزان سلامتی باتری را بسنجند و برای همان باتری، بهترین شدت جریان را انتخاب کنند. این مسئله سبب شارژ سریع تر دستگاه و البته آسیب کمتر در طول مدت زمان می شود.

بنابراین تلفن های همراه جدید Xperia XZ و X Compact که به تازگی معرفی شده اند نیز از این تکنولوژی در بدو عرضه بهره مند می شوند. عمر قابل قبول باتری ها معمولا 2 سال است و پس از آن روند افولی آن ها آغاز می شود، با این حال چنین فناوری تازه ای می تواند به بهره وری بهتر کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad23411
    mohammad23411 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    بیبببههههه سونی هم یه حرکتی زد???

  • | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    تو صفحهء سونی از انفجار باتری گفتید که مالِ سامسونگه.. خخخ

  • shayankia
    shayankia | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    باز خداروشکر یکم از سونی و قابلیت هاش گفتید.سپاس!

  • Black Boy
    Black Boy | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    اگر همین خبر مربوط به سامسونگ بود کلی ازش تعریف و تمجید میکردید. کلا اخبار مربوط به سونی را با غرض منتشر میکنید. به عنوان مثال نگفتید که این تکنولوژی عمر مفید باتری را دو برابر یعنی چهار سال میکند.

مطالب پیشنهادی