ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی یخچال هوشمند مجهز به ویندوز 10 را در برلین به نمایش گذاشت

یخچال هایی مجهز به اپلیکیشن های داخلی و متصل به اینترنت، ابداً وسیله جدیدی محسوب نمی شوند، اما هنوز به ابزاری پرطرفدار و کاربردی در منازل ساکنین کره خاکی تبدیل نشده اند. با این حال، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۰

یخچال هایی مجهز به اپلیکیشن های داخلی و متصل به اینترنت، ابداً وسیله جدیدی محسوب نمی شوند، اما هنوز به ابزاری پرطرفدار و کاربردی در منازل ساکنین کره خاکی تبدیل نشده اند. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی به پیشرفته تر کردن این قابلیت ها مشغولند.

در این میان، سامسونگ چندی پیش از یخچال بزرگ مجهز به نمایشگر 21.5 اینچی لمسی رونمایی کرد، که آن را Family Hub نام نهاده بود. حال می بینیم LG نیز در این رقابت از پای ننشسته و محصولی رقابتی را در نمایشگاه IFA 2016 در برلین معرفی نموده.

زمانی که درب های این یخچال را باز کنیم، نکته خاصی در مورد آن به چشم نمی خورد و شبیه به دیگر محصولات چند درب موجود در بازار می شود، اما وقتی درب آن را می بندیم، شاهد نمایشگری 21.5 اینچی و شفاف خواهیم بود که به ویندوز 10 مجهز شده.

LG-windows10-IFa2016-1

باید اذعان داشت که LG در اینجا از رقیب هموطنش سبقت گرفته. این نمایشگر با ضربه دست به حالت شفاف در می آید و می توانید محتوای یخچال را مشاهده کنید، بدون اینکه نیازی به گشودن درب آن باشد. همچنین در حالت عادی می توانید از محیط ویندوز 10 به طور کامل بهره گیرید.

در منوی استارت ویندوز این یخچال، اپلیکیشن های مخصوص LG نصب شده اند که از طریق آنها می توانید آیکن های خاصی را روی غذاهای خاص قرار دهید، مثلاً به اهالی خانه یادآوری کنید که بقیه لازانیا نهایتاً باید تا آخر شب خورده شود، یا به برادرتان هشدار دهید که دست به کیکتان نزند، وگرنه کتک خواهد خورد.

البته همچون دیگر ابزارهای ویندوزی، در اینجا نیز به تمامی اپلیکیشن های ویندوز 10 دسترسی دارید و می توانید با مرورگر Edge به گشت و گذار در اینترنت بپردازید، البته اگر ایستادن جلوی یخچال و مطالعه اخبار برایتان چندان عجیب نباشد.

همچنین می توانید با استفاده از سرویس Groove Music اقدام به پخش موسیقی نمایید تا حوصله تان هنگام آشپزی یا ظرف شستن، سر نرود. مهم ترین نکته اینکه ویندوز یخچال ال جی از دستیار صوتی کورتانا نیز پیشتیبانی می کند.

گفتنی است هنوز زمان عرضه این یخچال هوشمند مشخص نیست، و قیمت آن نیز با توجه به دیگر محصولات این رده، بالای 4500 دلار برآورد می گردد.

در ادامه ویدیوهای آشنایی با این محصول را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hamed
    hamed | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    خوب الآن چیش بدرد میخوره؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا چیش

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    اون قسمت موسیقیش به درد آقایون زن ذلیل که مدام تو آشپزخونه هستن میخوره

  • رضا H
    رضا H | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    هیچی رید به تکنولوژی‌ و پدرش .... میخواد چیزای مثه سامسونگ بسازه، کلا یه دفعه میر..... آقا نساز تو رو خدا نسازززززززز

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    ایول ال جی شروع شد

    • Meysam-Tn2
      Meysam-Tn2 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      موندم کسی یا کسایی ک نمره منفی دادن فازشون چیه ... اینکه ال جی شروع شد...کجاش منفی داشت ???

مطالب پیشنهادی