ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با به روز رسانی OS X نقص امنیتی مشابه این پلتفرم با iOS را برطرف کرد

اپل ساعاتی پیش یک به روز رسانی مهم را برای ال کاپیتان، یوسمیتی و مرورگر سافاری منتشر کرده که آسیب پذیری امنیتی مشابهی با iOS (که هفته گذشته کشف شد) را در آن برطرف می نماید. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

اپل ساعاتی پیش یک به روز رسانی مهم را برای ال کاپیتان، یوسمیتی و مرورگر سافاری منتشر کرده که آسیب پذیری امنیتی مشابهی با iOS (که هفته گذشته کشف شد) را در آن برطرف می نماید.

برای در امان ماندن از این نقص امنیتی، دانلود iOS 9.3.5 برای کاربران آیفون و آیپد و دریافت به روز رسانی جدید OS X برای کاربران مک امری ضروری است. در صورتی که برای این کار دیر اقدام کنید، احتمالش بسیار بالاست که بدافزارها فرصتی برای نفوذ به کرنل دیوایس شما پیدا کنند.

در توضیحات به روز رسانی جدید OS X آمده که نقص امنیتی یادشده می تواند در تصدیق هویت کاربر و برای عملکرد حافظه در سیستم عامل مشکل ساز شود. همچنین در صورت نفوذ بدافزار به آخرین نسخه مرورگر سافاری (9.1.3)، وبسایت ها در آن بارگذاری نخواهند شد.

احمد منصور، محقق حقوق بشر از کشور امارات متحده عربی اولین کسی بود که ماه گذشته مورد هجوم یکی از این بدافزارها قرار گرفت. به او پیامکی حاوی یک لینک مشکوک ارسال شده بود که اگر روی آن اشاره می کرد، به احتمال زیاد یک بدافزار خطرناک وارد کرنل آیفونش شده و بدون اطلاع او به جیلبریک دستگاه اقدام می نمود.

خوشبختانه منصور باهوش تر از آن بود که فریب این لینک را بخورد، بنابراین تلفن هوشمندش را از این آسیب پذیری امنیتی حفظ کرد. اگر شما هم می خواهید که مثل احمد منصور از آسیب پذیری در مقابل بدافزارها در امان بمانید، بهتر است که همین حالا آخرین نسخه های iOS و OS X را روی آی دیوایس های خود نصب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی