ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تریلر وهمناکی که توسط هوش مصنوعی IBM ساخته شده [تماشا کنید]

احتمالا با ابر کامپیوتر شرکت IBM با نام واتسون آشنایی دارید. این ابرکامپیوتر که به هوش مصنوعی فوق العاده قدرتمندی مجهز است، طی چند ماه گذشته بسیار خبرساز شده و قابلیت هایش ما را به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

احتمالا با ابر کامپیوتر شرکت IBM با نام واتسون آشنایی دارید. این ابرکامپیوتر که به هوش مصنوعی فوق العاده قدرتمندی مجهز است، طی چند ماه گذشته بسیار خبرساز شده و قابلیت هایش ما را به تعجب وا داشته.

حالا یک بار دیگر، این هوش مصنوعی دست به کاری زده که در نوع خود نه کم نظیر، بلکه بی نظیر است. اوایل این هفته، کمپانی 20th Century Fox که به عنوان یکی از شرکت های بزرگ سازنده فیلم های سینمایی شناخته می شود، وظیفه ساخت تریلر برای فیلم جدیدش، Morgan را به این کامپیوتر سپرد.

مورگان فیلمی است در ژانر درام علمی-تخیلی با محوریت یک هوش مصنوعی خطرناک و جالب است که حالا یک هوش مصنوعی قرار است تریلر چنین فیلمی را بسازد.

برای آماده سازی واتسون، پژوهشگران شرکت IBM به این کامپیوتر بیش از 100 تریلر فیلم ترسناک را نشان دادند که به بخش ها و لحظه های کوتاه تقسیم شده بود. سپس کامپیوتر با تحلیل صدا، تصویر و ترکیب آن ها ایده ای از ساخت تریلر به دست آورد.

در نهایت، واتسون پس از تماشای مورگان، 10 صحنه را برگزید و مجموعا 6 دقیقه ویدیو از آن بیرون کشید تا تریلر را بسازد. در حالی که ممکن است خروجی ادیتورهای ویدیو موثرتر و جذاب تر باشد اما هوش مصنوعی IBM موفق شد این تریلر را در کمتر از یک روز بسازد در حالی که ساخت تریلر به شکل عادی بین 10 تا 30 روز به طول می انجامد.

نتیجه بسیار عالی و البته فوق العاده وهمناک به نظر می رسد. در ادامه می توانید ویدیو را مشاهده کنید.

IBM
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسن
    حسن | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی جالبه ... تا این حد علم پیشرفت کرده?

مطالب پیشنهادی