ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Flare آشنا شوید؛ دوربینی مجهز به هوش مصنوعی برای تشخیص دوست از دشمن

استارتاپ آلمانی «BuddyGuard» یک سیستم امنیتی بر بستر هوش مصنوعی توسعه داده که «Flare» نام دارد؛ سیستمی که شاید در ظاهر یک دوربین ساده باشد اما هوش مصنوعی و اتصالش به اینترنت آن را با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

استارتاپ آلمانی «BuddyGuard» یک سیستم امنیتی بر بستر هوش مصنوعی توسعه داده که «Flare» نام دارد؛ سیستمی که شاید در ظاهر یک دوربین ساده باشد اما هوش مصنوعی و اتصالش به اینترنت آن را با دیگر دوربین ها متمایز می کند.

می توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید و زمانی که در منزل یا محل کار نیستید، پایش مکان را به او بسپارید. این دستگاه با استفاده از الگوریتم دیداری می تواند چهره ها را تشخیص داده و افراد شناسایی کند.

این دوربین به ویژگی تشخیص گفتار هم مجهز است و می تواند دستورات شما را دریافت کند. از طرفی Flare به صدا حساس است و قادر است صداهای عادی را از صداهای مشکوک تمایز بخشد.

فرض کنید صدای شکستن یک شیشه از طریق Flare شنیده شود و یا چهره ای نا آشنا از مقابل آن عبور نماید. در این صورت Flare می تواند به شکل مستقیم پلیس را مطلع کرده و همزمان به ثبت صدا و تصویر نیز بپردازد.

20160902_124130-720x480-c-w600

به کلامی ساده تر، Flare تنها دو حالت دارد. یا اشخاصی که از مقابل آن عبور می کنند دوست هستید و یا دشمن. هر کسی که Flare قبلاً آن را ندیده باشد، یک تهدید به شمار می رود.

البته مدیر عامل استارتاپ مورد بحث خبر می دهد که شما به عنوان یک صاحب خانه، به راحتی می توانید افراد را به Flare معرفی کنید. برای این کار دو روش وجود دارد. یا اینکه کلمه عبور برای دستگاه تعریف کنید و سپس شخص مهمان آن کلمه را در برابر دستگاه بیان کند، یا اینکه شخص پس از ورود به محل، در برابر دستگاه ایستاده و سپس سر خود را به بالا، پایین و طرفین چرخانده و از طرف دستگاه به عنوان یک دوست شناخته شود.

استارتاپ BuddyGuard همچنین برای محصول خود یک اپلیکیشن ارائه می دهد که می تواند اعلانات را به دست شما رسانده یا کاربر خود را از وضعیت مطلع سازد. از سوی دیگر شما می توانید به Flare دستور دهید که وقتی در خانه هستید، لنز را بسته و صداهای اطراف را نیز پایش نکند.

محصول مورد اشاره از طریق جمع سپاری در وب سایت «Indiegogo» به مرحله کنونی رسیده است و تا به حال موفق به کسب سرمایه ای ۲۶۶هزار دلاری شده است. کاربرانی که پشتیبان این پروژه بوده اند می توانند با مبلغ ۳۴۹ دلار سفارش خود را ثبت نمایند تا در آینده این محصول برای همه کاربران و با قیمتی احتمالاً بیشتر، در دسترس باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی