ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Windowmate، ربات شیشه شوی هوشمند آشنا شوید

بالاخره یکی از بزرگ ترین مشکلات خانه تکانی عید هم حل شد، کافیست Windowmate را روی شیشه ها قرار دهید تا به صورت خودکار آنها را برایتان تمیز کند. این ربات در واقع نوعی زمین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

بالاخره یکی از بزرگ ترین مشکلات خانه تکانی عید هم حل شد، کافیست Windowmate را روی شیشه ها قرار دهید تا به صورت خودکار آنها را برایتان تمیز کند. این ربات در واقع نوعی زمین شوی اسفنجی است، با این تفاوت که به صورت عمودی عمل می کند.

ربات Windowmate در نمایشگاه IFA 2016 برلین به نمایش گذاشته شده و ظاهراً عملکرد خوبی دارد. این دستگاه قادر است 90 دقیقه متوالی به تمیزکاری بپردازد، اما شارژ کامل آن بیش از 2.5 ساعت طول می کشد.

ابزار مورد بحث در آن واحد هر دو سمت شیشه را تمیز می کند، چون از دو بخش تشکیل شده و هر بخش در یک سمت شیشه قرار می گیرد. آهنرباهای تعبیه شده در آنها نیز ساختار دستگاه را حفظ می کنند. یکی دیگر از مزیت های این نوع طراحی، این است که اگر شارژ آن تمام شود، روی زمین نخواهد افتاد.

windowmate-robot-1

آهنرباهای به کار رفته در این ربات به اندازه کافی قوی هستند و در برابر بادهای شدید نیز مقاومت می کنند، اما در اینجا به مشکل دیگری بر می خوریم. اگر پنجره های ساختمان بازشدنی نباشند، شما به سمت دیگر دسترسی ندارید و دیگر نمی توانید دو قسمت را روی هم قرار دهید.

مشکل دیگر در استفاده از Windowmate این است که نمی تواند از قاب پنجره عبور کند، بنابراین برای هر قطعه شیشه باید خودتان آن را بردارید و دوباره روی قسمت بعدی سوار کنید.

با این تفاسیر، به نظر نمی رسد بتوان پنجره ای در منازل مسکونی یافت که در آن استفاده از ربات تمیزکننده، راحت تر و منطقی تر از دستمال و شیشه شوی باشد، اما احتمالاً برای صاحبان فروشگاه های بزرگ که هدف اصلی تولید Windowmate هستند، گزینه خوبی به شمار بیاید.

گفتنی است مدل ارائه شده در برلین در واقع نسل دوم این محصول به شمار می رود، و نسل اول فقط در ژاپن عرضه شده. این دستگاه با قیمت 500 یورو (560 دلار) در اروپا به فروش می رسد، و شرکت سازنده قصد دارد در سال 2017 قدم به بازار ایالات متحده آمریکا نیز بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی