ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و مرسدس بنز از سوئیچ دیجیتالی خود برای خودرو پرده برداشتند

چندی قبل و در جریان IFA 2016، مرسدس بنز و سامسونگ از همکاری مشترکشان خبر دادند و حاصل این همکاری که یک سوئیچ دیجیتالی است را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. غول فناوری کره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

چندی قبل و در جریان IFA 2016، مرسدس بنز و سامسونگ از همکاری مشترکشان خبر دادند و حاصل این همکاری که یک سوئیچ دیجیتالی است را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. غول فناوری کره ای، سامسونگ، در جریان رونمایی از این راهکار ایمن آن را به شدت امنیتی خواند و اعلام داشت که محصول یاد شده از نوعی چیپ eSE غیرقابل تغییر بهره می برد که از طریق اپ همراه مرسدس بنز تنظیم و فعال می شود.

این تکنولوژی به رانندگان امکان می دهد که ماشین خود را حتی زمانی که موبایل سامسونگ شان خاموش  است باز کرده و روشن نمایند.

در مورد eSE یا  embedded Secure Element هم باید بگوییم که در اصل نوعی فناوری NFC است که برای مصارف حساس نظیر سیستم های پرداخت، حمل و نقل، سفارش بلیط، دسترسی سازمانی و احراز هویت مبتنی بر رایانش ابری طراحی شده است.

در واقع فلسفه طراحی این کلید تحقیقات مختلفی است که سامسونگ انجام داده و براساس آنها، راننده ها در برخی موارد که موبایلشان خاموش است هم نیاز دارند به ماشین خود دسترسی پیدا کنند و فناوری یاد شده این امکان را برایشان فراهم می کند.

اپ همراه مرسدس بنز هم در اصل ابزاری برای برنامه ریزی چیپ NFC است که خودروساز یادشده در داخل دستگیره های در مدل های سازگار نصب می کند. اما همانطور که در ادامه خواهید دید، فناوری ارائه شده توسط این دو شرکت کاستی هایی هم دارد و برای نمونه سرعت عملکرد آن در قیاس با فشردن دکمه سوئیچ به مراتب پایین تر است و دست کم به نیم ثانیه زمان برای تشخیص فرمان نیاز دارد.

از طرفی، ظاهرا لازم است که راننده موبایل خود را در محدوده معینی از خودرو قرار دهد و این در حالی است که سیستم های بدون کلید طراحی شده در بازار، زمانی که صرفا سوئیچ در داخل ماشین باشد عمل می کنند.

سامسونگ در بیانیه خبری خود دراین باره ذکر کرده که تنها مدل های معینی از موبایل و خودروهای مرسدس بنز از این فناوری پشتیبانی می کنند که البته این مدل ها هم اعلام نشده اند. اضافه نماییم که احتمال استفاده از این فناوری در اسمارت واچ های سری Gear سامسونگ هم چندان پایین نیست و از آن سو، مرسدس بنز هم احتمالا آن را برای بهینه سازی محیط پیرامونی راننده به کار خواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad23411
    mohammad23411 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    آره...شرکت های بزرگ فقط با شرکت های بزرگ قرارداد میبندند???

  • ناصر
    ناصر | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    حیف کمپانی مرسدس که با سامسونگ وارد همکاری شده

    • nima
      nima | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      این اسکول هواوی دستش گرفته ها

مطالب پیشنهادی