ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

شرکت مخابراتی بریتانیا از Valve در مورد سرویس استیم شکایت کرد

گروه مخابراتی بزرگ بریتانیا (BT) علیه شرکت Valve به علت تخلف در ثبت حق امتیاز چند سرویس اصلی شبکه استیم شکایتی تنظیم کرده است. بریتیش تلکام، سازمان مخابراتی تلفن، اینترنت و شبکه کشور انگلستان که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

گروه مخابراتی بزرگ بریتانیا (BT) علیه شرکت Valve به علت تخلف در ثبت حق امتیاز چند سرویس اصلی شبکه استیم شکایتی تنظیم کرده است.

بریتیش تلکام، سازمان مخابراتی تلفن، اینترنت و شبکه کشور انگلستان که به صورت بین المللی به فعالیت می پردازد، پرونده مفصلی بر علیه استیم روی میز مراجع قضایی قرار داده است. تلگام انگلیس در چهار پتنت مختلف ادعای تخلف نموده و معتقد است شرکت Valve با علم به این قضیه و به صورت دنباله دار از پتنت های BT استفاده کرده است.

مواردی که شاکی به آن اشاره کرده شامل محل قرارگیری (کتابخانه) بازی های استیم، سرویس پیام رسانی استیم، شبکه اجتماعی استیم و سیستم استریم تصاویر (Broadcast) استیم می شود. بر اساس اطلاعات مندرج در این شکواییه، شرکت مخابراتی بریتانیا از ماه اکتبر 2015 طی موارد متعددی با Valve ارتباط برقرار کرده اما پاسخی دریافت ننموده است.

از اولین ادعایه این پتنت ها با نام Gittins یاد شده که در واقع هسته مرکزی سرویس استیم است. این بخش به عبارتی «محیط دسترسی به محصولاتی که حق استفاده از آنها در اختیار کاربران خاصی قرار گرفته و از طریق خریداری سرویس از طرق مختلف در یک پورتال واحد جای گرفته» است، در واقع سیستمی است که شبکه استیم از طریق آن محتوای مورد نظر را در اختیار مردم قرار می دهد.

پتنت دوم Newton نام دارد که امکان رد و بدل پیام شامل اطلاعات و داده را فراهم می نماید. در توضیحات این شکواییه ذکر شده «پیام ها به شکل فایل های متعدد درون سرور اصلی قرار گرفته و در صورت دریافت درخواست از هر کلاینت، پیام به صورت متمادی و در بازه های زمانی مشخص تحویل کاربر می شود.» این سیستم دقیقا تداعی کننده سرویس Steam Chat است.

پتنت بعدی ادعا شده Beddus است که به «سیستم ارتباطی یک کاربر اشاره داشته و با فراهم آوری مکانیزم های ارتباطی متفاوت و کنترل آن از طریق یک پروتکل مانیتورینگ در اختیار مخاطب قرار می گیرد.» «وضعیت هر کاربر توسط این پتنت نظاره شده و در صورتی که یکی از طرفین از سیستم خارج شود، مکانیزم های ارتباطی ماندگار باقی مانده و تنها یک مکانیزم مداوم از دسترس خارج می شود.»

آخرین ادعاییه شکایت شرکت بریتیش تلکام مربوط به پتنت Buckley می شود که شامل «سیستم نمایشی چند کاربره و متد کنترل تصاویر پخش شده از طریق حداقل دو مرکز مختلف و یک سرور رابط برای برقراری ارتباط شبکه داده ای جهت استریم» می شود.

موارد اشاره شده در شکایت این شرکت، اگرچه چندان معقول به نظر نمی رسند، اما به شدت گسترده و کلی بیان شده اند. اگر بخواهیم به توضیحات جامع این شکواییه اتکا کنیم می توان شرکت های متعدد دیگری مثل گوگل و اپل را نیز به استفاده از این پتنت ها متهم کرد. به خصوص سرویس های بزرگی مثل یوتیوب و توئیچ که دقیقا از موارد مشابهی در این زمینه استفاده می کنند. این شکایت حدود دو ماه قبل تسلیم مراجع قضایی شده و حال به صورت عمومی منتشر گردیده است. Valve همچنان در سکوت کامل به فعالیت خود ادامه داده و فعلا باید منتظر واکنش آنها بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی