ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: سامسونگ با فراخوان نوت 7 هزینه ای یک میلیارد دلاری متحمل می شود

از زمان عرضه رسمی گلکسی نوت 7 در ابتدای شهریور ماه تاکنون، سامسونگ بیش از 2.5 میلیون عدد از این اسمارت فون را به بازارهای مختلف عرضه کرد، اما همان طور که می دانید با بروز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

از زمان عرضه رسمی گلکسی نوت 7 در ابتدای شهریور ماه تاکنون، سامسونگ بیش از 2.5 میلیون عدد از این اسمارت فون را به بازارهای مختلف عرضه کرد، اما همان طور که می دانید با بروز مشکلات عدیده در باتری آن، این کمپانی مجبور به فراخوانی دستگاه ها شده است.

طبق اخبار موجود، کره ای ها به صورت داوطلبانه موبایل های گلکسی نوت 7 موجود در بازار یا فروخته شده را با نمونه ای نو و بدون ایراد تعویض می کنند، یا به افرادی که دیگر قصد استفاده از این فبلت پرچمدار را ندارند، مبلغ کامل آن را پرداخت خواهند کرد.

طبیعتاً چنین روندی، هزینه های زیادی در پی خواهد داشت و اگرچه سامسونگ هنوز اظهار نظری رسمی درباره خسارت احتمالی نکرده، اما «دونگ-جین کو» رئیس کسب و کار موبایل این شرکت در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر عواقب مالی فراخوان گلکسی نوت 7، تنها به گفتن عبارت «مبلغی کمرشکن و غم انگیز» بسنده نمود.

در همین راستا تحلیلگران اقتصادی «بلومبرگ» گزارشی منتشر کرده و می گویند جمع آوری و تعویض فبلت پرچمدار مذکور برای کره ای ها بالغ بر 1 میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند زیان مالی کوتاه مدت، بسیار بهتر از تخریب اعتبار و چهره سامسونگ در درازمدت به خاطر نقص فنی یکی از محصولاتش خواهد بود.

گفتنی است برآورد تاوان مالی کمپانی مورد بحث در این رابطه چندان دشوار نیست، اما هیچکس نخواهد توانست تبعات درازمدت این واقعه ناگوار را برای برند معتبر کره ای و حضورش در بازار محصولات مصرفی پیش بینی نماید.

ذکر این نکته ضروریست که هنوز نگرانی هایی در مورد نحوه فراخوان دستگاه های معیوب گلکسی نوت 7 از بازار وجود دارد، و سازمان های مربوطه از جمله کمیسیون حمایت از مصرف کننده نسبت به اقدامات در پیش گرفته شده از سوی سامسونگ شکایت دارند.

با این حال، ظاهراً کره ای ها تصمیمی منطقی گرفته و حاضر شده اند با تحمل هزینه 1 میلیارد دلاری، خود را بیش از این دستمایه کنایه ها و انتقادات مختلف نسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • hamed sanei
    hamed sanei | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    اشتباه کرده داره تاوانشو پس میده
    به نظر من کار درستی کرد
    مثل بعضی از شرکتا نشد که مشکل رو نادیده بگیره

    • رضا
      رضا | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      آقا گوشی ترکیده!!!!!مگه مشکل جزی هستش؟؟؟؟؟پس میخوای جمع نکنه؟بعضیا یه جوری طرفداری میکنن،انگار سهامدار سامسونگن!خخخ

  • massom babaeian
    massom babaeian | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    اگه دیجی کالا پول بده باشه. اونایی هم که اومدن کامنت گذاشتن ما میگیریم ایراد داشت، عوض میکنیم از اهالی دیجی کالا نباشن. کاره عاقلانه پس گرفتن پول و اینکه پیش خرید لوازم الکتریکی یه جورایی اشتباهه

  • amirmohamadnaseri
    amirmohamadnaseri | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    انسان جایز الخطاست

    • Javad.p
      Javad.p | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

      انسان ممکن الخطاست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی