ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وکلای اینتل می گویند «جان مک آفی» حق استفاده از نامش را ندارد

گاهی اوقات برای یک فرد، چیزی جز نامش باقی نمی ماند، اما ظاهراً اینتل قصد دارد همین سرمایه را نیز از مرد محتاط دنیای امنیت یعنی «جان مک آفی» بگیرد. چندی پیش در ماه مه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

گاهی اوقات برای یک فرد، چیزی جز نامش باقی نمی ماند، اما ظاهراً اینتل قصد دارد همین سرمایه را نیز از مرد محتاط دنیای امنیت یعنی «جان مک آفی» بگیرد.

چندی پیش در ماه مه کمپانی «MGT Capital Investment» اعلام کرد «جان مک آفی» به سمت «مدیر ارشد مالی» آنها درآمده، و همین خبر کافی بود تا ارزش سهام آنها از 36 سنت به 5.38 دلار به ازای هر سهم صعود کند.

سریعاً پس از این خبر، آنها اعلام کردند قصد خرید «D-Vasive» به عنوان «یکی از برترین نرم افزارهای ضد جاسوسی» را دارند، ضمن اینکه می خواهند نام کمپانی را به «John McAfee Global Technologies, Inc» تغییر دهند.

ظاهراً این فرایند به مذاق مدیران اینتل خوش نیامده، زیرا آنها اعتراض خود نسبت به این موضوع را به دادگاه اعلام کرده و می گویند در صورت اجرای این تغییر نام، رویه قانونی را در پیش خواهند گرفت. مبنای این شکایت، مالکیت کامل برند تجاری «McAfee» برای اینتل عنوان شده.

گفتنی است «مک آفی» بنیانگذار شرکت امنیتی و آنتی ویروسی به همین اسم است که اینتل آن را تصاحب کرد، و آنها می گویند طی این قرارداد و پس از فروش دارایی ها در سال 1991، «هرگونه حق استفاده از نام McAfee در ارتباط با راهکارها و خدمات امنیتی» از سوی فرد مذکور از بین رفته است.

حال، به نظر می رسد تکلیف این قضیه در دادگاه روشن خواهد شد، چون چند روز قبل «جان مک آفی» و شرکت MGT هم دادخواستی علیه اینتل تنظیم کرده و می گویند حتی با وجود قرارداد «تصاحب دارایی ها» در سال 1991، «جان» حداقل حق استفاده از نام خودش را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    با اينكه از اينتل خوشم نمياد ولي حق با اينتل هست
    مثلا يكي بياد بگه اسم شركت و بزنيم اپل !
    سيب هم كه براي همه هست !!
    ولي وقتي اسم يك شركت ميشه مالكيت او اسم براي اون شركت است

مطالب پیشنهادی