ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو با NX می تواند صنعت بازی های ویدیویی را از بحران نجات دهد

دهه هشتاد میلادی بود که صنعت بازی های ویدیویی با بحران جبران ناپذیری مواجه شد و کمپانی های گوناگونی تا مرز ورشکستگی پیش رفتند. با این وجود، نینتندو به واسطه NES توانست دوباره این صنعت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

دهه هشتاد میلادی بود که صنعت بازی های ویدیویی با بحران جبران ناپذیری مواجه شد و کمپانی های گوناگونی تا مرز ورشکستگی پیش رفتند. با این وجود، نینتندو به واسطه NES توانست دوباره این صنعت را احیا کرده و به وضعیت پیشین باز گرداند. شاید امروزه بازی های ویدیویی به عنوان یکی از مهمترین سرگرمی های انسان ها به شمار بروند ولی با افزایش هزینه ها، استودیوهای بیشتری رو به ورشکستگی می آورند.

جدا از این که سیاست های جدید سونی و مایکروسافت هم به حرکت روی یک تار مو شباهت داشته و همچنان خیلی ها نسبت به آینده صنعت گیمینگ نامطمئن هستند. یکی از توسعه دهندگان ناشناس که سال هاست روی پلتفرم های نینتندو فعالیت داشته، طی اظهار نظری عجیب گفت که ژاپنی ها با NX می توانند این صنعت را از بحران نجات داده و همان کاری که دهه 80 انجام دادند را تکرار کنند.

او که صحبت هایش را با چگونگی توسعه عناوین آغاز کرد، اذعان داشت با وجود این که بهینه سازی بازی روی رایانه های شخصی [برای خودش] کار دشواری است ولی NX می تواند به فعالیت توسعه دهندگان سهولت ببخشد. این سازنده ناشناس افزود شایعات و گزارشاتی که پیرامون چیپ های دیوایس نینتندو به دست رسیده اند، درست نیستند. چون آن ها به کیت توسعه دهندگان دسترسی نداشته و نمی دانند ژاپنی ها چه برنامه هایی دارند.

NX-w600

جدا از این که با توجه به حرف هایش، کیت توسعه دهندگان چند وقت پیش با سخت افزار نهایی NX بروزرسانی شد. بنابراین ممکن است شایعات مربوط به نمونه های ابتدایی باشند. این نکته را اضافه کنیم خود او ادامه صحبت هایش به بعضی گزارشات اشاره کرد. همان طور که پیشتر پوشش داده بودیم، تمام شایعات پیرامون NX از مقاله یوروگیمر شروع شد. آن ها طی گزارشی عجیب اذعان داشتند NX یک پلتفرم نینتندو دستی هست که قابلیت اتصالش به تلویزیون را هم دارید.

بر اساس گفته این توسعه دهنده ناشناس، این حرکت زیرکانه برنامه ای از سوی خود ژاپنی ها باید باشد تا مردم بدون آگاهی از ویژگی های مهم کنسول، نسبت به NX کنجکاو کند. درست خواندید، به اعتقاد او شاید کنترلرهای جدا شونده، رزولوشن یا یک پلتفرم ترکیبی هیجان انگیز باشد ولی همچنان قسمت جذاب دیوایس جدید ژاپنی ها پشت پرده باقی مانده است. جالب اینجاست او اشاره ای هم به کنترلرهای NX کرد.

اتفاقا یکی از بحث برانگیزترین شایعات پیرامون پلتفرم جدید ژاپنی ها به همین بخش باز می گذرد. ماهانه شاهد پتنت های گوناگونی از این کنسول هستیم که جای شفاف سازی بیشتر بازیکن را به فکر فرو می بردند؛ روزی می گویند NX به تکنولوژی حرکتی بروز مجهز خواهد بود. فردایش می شنویم پلتفرم جدید نینتندو کنترلرهایی مشابه Wii دارد. گزارشات متفاوتی هم هستند که از وجود دکمه های جدا شونده خبر می دهند.

zelda1-w600

با توجه به صحبت های این توسعه دهنده ناشناس، نینتندو می خواست تا سیاستی مشابه را برای 3DS به کار گرفته و دکمه هایی جدا شونده بسازد. ولی بعدها به خاطر آسیبی که به پلتفرم وارد می شد، تصمیم گرفت تا تغییر عقیده بدهد. او از این که NX چنین قابلیت خواهد داشت، حرفی به میان نیاورد. ساده تر بگوییم، مراقب بود تا هیچگونه اشاره ای مستقیم به سخت افزار NX نکند.

ولی می توانیم برداشت کنیم که این کنسول دارای دکمه هایی جدا شونده هستند. از اطلاعات سخت افزاری که فاصله بگیریم به بازی ها می رسیم. بر اساس گفته او، تمامی توسعه دهندگان می توانستند تا بازی های پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان را برای Wii U هم پورت کنند. اما فروش پایین این کنسول تمامی معادلات را به هم ریخت. این سازنده ناشناس انتظار دارد وضعیت برای NX بهبود یابد.

چون امیدوار است توسعه دهندگان شخص ثالث گوناگونی به پشتیبانی از کنسول پرداخته و استودیوهای مستقل به پلتفرم جدید نینتندو علاقه نشان می دهند. البته او صحبت های خود را با نکته ای بسیار مهم ادامه داد؛ یک پورت معمولی کافی نیست و سازندگان باید به پتانسیل های NX هم توجه داشته باشند. نینتندو سعی داشت با Wii U هم پیشتر چنین سیاستی را به کار بگیرد و عناوینی که برای این کنسول پورت می شدند از قابلیت های گیم پد پشتیبانی می کردند.

mario_transition_thumb800-w600

اما نه تنها چنین ویژگی های جذابیت نداشتند، فروش پایین Wii U هم موجب شد تا پتانسیل های کنترلر پلتفرم نسل هشتمی ژاپنی ها بسوزد. بر اساس گفته او، یوبیسافت یکی از کمپانی هایی هست که تصمیم دارد از همان ابتدا به پشتیبانی از NX بپردازد. چون جدا از قسمت بعدی Just Dance، آن ها می خواهند واچ داگز 2 را روی این کنسول هم منتشر کنند.

این توسعه دهنده ناشناس همچنان نمی داند نسخه NX کی به بازار می آید ولی احتمال داده تا همزمان با عرضه کنسول به انتشار برسد. شاید جالب باشد بدانید پیشتر هم شایعاتی به دست رسیده بودند که از انحصاری شدن قسمت بعدی Beyond Good And Evil برای این کنسول خبر می دادند. او همچنین باور داشته که زلدای بعدی و واچ داگز توانسته اند به خوبی از پتانسیل های NX استفاده کنند.

با تمام صحبت های این سازنده، مهمترین بخش حرف هایش به انحصاری های ژاپنی ها باز می گردد: «اگر از من بپرسید، می گویم قسمت های بعدی Metroid ،Luigi ،Pikmin ،Mario ،Zelda و Animal Crossing طی همان سال ابتدایی برای NX منتشر می شوند. چون نینتندو حدود سه سال است که روی آن ها کار می کند.» فراتر از تمام بازی هایی که گفتیم، او تایید کرده که عنوان بسیار محبوب Animal Crossing هم همزمان با عرضه کنسول به انتشار خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    همش بازار گرمیه .....

    • parsa zarei
      parsa zarei | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

      بازار گرمیه؟...چی میگی عمو؟ اصلا میدونی کنسول چیه!؟

مطالب پیشنهادی