ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالا می توانید اندروید نوقا را روی کامپیوتر شخصی اجرا کنید

اندروید و اینتل چندان رابطه مطلوبی با یکدیگر ندارند و نه گوگل و نه اینتل سعی ندارند تغییری در این وضعیت ایجاد کنند. با این وجود، پروژه Android-x86 که قصد دارد اندروید را به کامپیوترها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

اندروید و اینتل چندان رابطه مطلوبی با یکدیگر ندارند و نه گوگل و نه اینتل سعی ندارند تغییری در این وضعیت ایجاد کنند. با این وجود، پروژه Android-x86 که قصد دارد اندروید را به کامپیوترها بیاورد کاملا سرزنده و پویا به کار خود ادامه می دهد.

در نتیجه فعالیت این گروه، حالا شاهد ارائه اندروید 7.0 نوقا روی کامپیوتر هستیم و می توان با کمی دردسر، این سیستم عامل را روی سخت افزار پی سی اجرا کرد.

گرچه باید دانست این پروژه که بر مبنای نرم افزار متن باز گوگل توسعه داده شده، هنوز در دست کار است و کامل نیست. با این حال می توان از برخی ویژگی های نوقا مثل مالتی-ویندو و اسپلیت اسکرین استفاده کرد که برای اولین بار در اندروید شاهد آن هستیم. همچنین، بازار هدف پروژه اندروید-86 توسعه دهندگان هستند و قرار نیست هر کاربری به سادگی آن را روی پی سی نصب کند و از برنامه ها و قابلیت های اندروید بهره ببرد.

برای دانلود و نصب این سیستم عامل روی کامپیوتر خود که به پردازنده ای با معماری x86 مجهز است می توانید به وبسایت Geek Til it Herz مراجعه کنید و همچنین ویدیو زیر نیز می تواند به شما در تصمیم گیری بابت نصب نوقا روی پی سی کمک کند.

هنوز ویژگی های گسترده ای هستند که نوقا روی پی سی از آن بی بهره است. برای مثال فایل منیجر مخصوص سیستم عامل اندروید روی پی سی قابل استفاده نیست.

پیش از نوقا، ورژن مارشملو نیز در فرم Remix OS عرضه شده بود که از پایداری نسبتا قابل قبولی روی پی سی بهره می برد. اجرای عالی و سریعی داشت و با کیبورد و ماوس بسیار خوب کار می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی ممنون بابت خبر . خیلی به موقع بود

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    بعد از چند ساعت استفاده از remix os به این نتیجه رسیدم که خدا پدر و مادر بیل گیتس و مایکروسافت رو بیامرزه!
    هر سیستم عاملی بدون یک سری پیش‌نیاز به درد دسکتاپ نمی‌خوره، باز remix os فایل منیجر داره، این که اونم نداره!

مطالب پیشنهادی