ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی پس از 4 سال بروزرسانی فلش پلیر را برای لینوکس از سر گرفت

چهار سال پیش بود که ادوبی تصمیم گرفت بروزرسانی کردن مجموعه فلش پلیر برای لینوکس (موسوم به NPAPI) را متوقف کرده و به ارائه ی آپدیت های امنیتی برای این نرم افزار بسنده کند. اگر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

چهار سال پیش بود که ادوبی تصمیم گرفت بروزرسانی کردن مجموعه فلش پلیر برای لینوکس (موسوم به NPAPI) را متوقف کرده و به ارائه ی آپدیت های امنیتی برای این نرم افزار بسنده کند.

اگر کاربر لینوکس هستید، بد نیست بدانید که ادوبی حالا بار دیگر نظر خود را تغییر داده و نسخه ی بتا از بیلد جدید این نرم افزار را برای عرضه آماده می کند.

با عرضه ی این بروزرسانی، پکیج فلش پلیر برای کاربران موزیلا فایرفاکس به آخرین بیلد آپدیت خواهد شد، در حالی که طی 4 سال اخیر تنها کاربران گوگل کروم بودند که بروزرسانی های فلش پلیر (PPAPI) را دریافت می کردند.

البته باید بدانید که بروزرسانی به معنای استفاده ی کامل از تمام قابلیت های جدید این نرم افزار نیست و برخی بخش های آن هنوز فعال نخواهند شد. ادوبی در این زمینه می گوید:

با توجه به اینکه ارائه ی بروزرسانی ها به دلایل امنیتی ادامه خواهد یافت، تمرکز اصلی ما روی این بخش قرار دارد و در حال حاضر برخی قابلیت های فلش پلیر برای کاربران فایرفاکس ارائه نخواهند شد. برای مثال اگر به قابلیت شتاب دهی سه بعدی GPU یا DRM پرمیوم برای ویدیو ها احتیاج دارید، توصیه می کنیم نسخه ی PPAPI از فلش پلیر را توسط گوگل کروم مورد استفاده قرار دهید.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که در صورت تمایل می توانید با مراجعه به این صفحه باینری های NPAPI جدید را دریافت کنید. البته باید توجه داشته باشید که این نسخه توسط توزیع های مبتنی بر فدورا قابل استفاده نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    ای بابا دیگه کی میره تو غار
    از وقتی html5 اومده همه کارهای فلش رو خود مرورگرها می تونن انجام بدن.
    چرا باید یک افزونه که هیچیش معلوم نیست برای یک یک مرورگر ها نصب کنیم

  • abbasalim
    abbasalim | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    ادوبی شرکت تمام پولکی

مطالب پیشنهادی