ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنت یک آیفون کاملاً شیشه ای را ثبت کرده است

در حالی که تنها چند ساعت با رونمایی از آیفون های جدید اپل فاصله داریم، به نظر می آید هیجان کاربران نسبت به سالهای قبل در این مورد کمتر باشد. این موضوع می تواند دو ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

در حالی که تنها چند ساعت با رونمایی از آیفون های جدید اپل فاصله داریم، به نظر می آید هیجان کاربران نسبت به سالهای قبل در این مورد کمتر باشد.

این موضوع می تواند دو دلیل داشته باشد، یکی اینکه بر اساس شایعات و بر خلاف روال همیشگی، این بار طراحی آیفون تازه نسبت به نسل قبل تغییر چشمگیری نداشته و مورد دوم هم اینکه به طور کلی، بازار تلفن های هوشمند نسبت به سالیان گذشته تا حدی اشباع شده و سخت تر می توان کاربران را با قابلیت های جدید شگفت زده کرد.

اما با این وجود از همین امروز در مورد آیفون های سال آینده هیجان و شایعات متعددی وجود دارد، چرا که سال 2017 دهمین سال معرفی آیفون به حساب می آید و کاربران مشتاق هستند بدانند سازنده چه برنامه ای در این زمینه خواهد داشت.

از جمله شایعاتی که در مورد آیفون های سال آینده به گوش می رسد این است که تلفن هوشمند بعدی اپل قرار است به شکل کامل از شیشه ساخته شده باشد. هرچند در ابتدا باور چنین موضوعی دشوار به نظر می رسد، اما اکنون یک پتنت جدید از اپل منتشر شده که هیزم بیشتری به تنور این شایعه خواهد ریخت.

تاریخ ثبت این پتنت که به تازگی منتشر شده، به سال 2015 باز می گردد و اپل خصوصیات یک ابزار کامپیوتری دستی را توضیح می دهد، از جمله اینکه بدنه ی تماماً شیشه ای دستگاه می تواند امواج رادیویی را عبور دهد.

اپل در این پتنت توضیح می دهد: «بدنه ی دستگاه می تواند از شیشه ی یکپارچه ی توخالی، یا دو سطح شیشه ای متصل به یکدیگر ساخته شود. برای اتصال دو سطح شیشه ای به یکدیگر نیز اشعه ی لیزر مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا دستگاه در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد.»

در نهایت لازم است اشاره کنیم که ثبت پتنت الزاماً به معنای ساخت هیچ محصولی نیست و در حال حاضر تنها می توانیم تا سال 2017 منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری در این زمینه فاش شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی