ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای کار در فروشگاه های اپل، حق پیر شدن ندارید

نیویورک تایمز اخیراً گزارش درباره وضعیت اشتغال افراد بالاتر از 50 سال منتشر کرده و می گوید که «جی. کی. شاینبرگ» (JK Scheinberg)، یکی از مهندسین نام آشنای اپل که رهبری پروژه استفاده از پردازنده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

نیویورک تایمز اخیراً گزارش درباره وضعیت اشتغال افراد بالاتر از 50 سال منتشر کرده و می گوید که «جی. کی. شاینبرگ» (JK Scheinberg)، یکی از مهندسین نام آشنای اپل که رهبری پروژه استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوترهای اپل را برعهده داشت، در سال 2008 در تلاش بوده تا در Genius Bar یکی از فروشگاه های اپل مشغول به کار شود اما برای برعهده گرفتن چنین مسئولیتی پذیرفته نشده است.

Genius Bar به بخشی از فروشگاه های اپل گفته می شود که تعدادی از متخصصین و مهندسان کمپانی ساکن کوپرتینو در آن جا حضور دارند و به سوالات مشتریان پاسخ می دهند. شاینبرگ در سال 2008 که 54 سال داشت، تصمیم گرفت با وجود سن بالای خود، به مصاحبه شغلی برای استخدام در Genius Bar بپردازد.

JK-apple-large_trans++smSPkp2fw8_FqDhqSt3eEyz0eDQobDJ_-9843YsBQF4-w600

شاینبرگ توضیح می دهد که پس از پایان مصاحبه، سه مصاحبه کننده، او را از دیگر متقاضیان جدا کردند و توضیح دادند که بزودی با وی ارتباط برقرار می کنند؛ اما این اتفاق هیچوقت به وقوع نپیوست. اگرچه مشتریان اپل بسیار خوش شانس بودند اگر می توانستند سوالات خود را از وی بپرسند، اما خوشبختانه شاینبرگ برای درآمدزایی به دنبال این شغل نبوده و صرفاً به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود بوده است.

در حال حاضر دقیقاً مشخص نیست که مصاحبه کنندگان شاینبرگ، به چه دلیلی از استخدام این نابغه که حالا 60 سال دارد امتناع ورزیده اند اما اصلی ترین دلیل این مسئله را می توان تفاوت سنی وی با سایر کارمندان فروشگاه های اپل دانست.

در واقع در کشور ایالات متحده، افراد مسن از امنیت شغلی کمتری نسبت به جوانان برخوردار هستند و بیمه های تامین اجتماعی نیز درآمد کافی را در اختیار آنها نمی گذارد.در هر صورت به نظر می رسد که فرقی ندارد سابقه کاری شما پیش از این چه بوده است، اگر به دنبال کار کردن در فروشگاه های اپل هستید حق پیر شدن ندارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad reza
    mohammad reza | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    اما واقعا نسبت به اروپا آمریکا ضعف هایی داره که نباید داشته باشه.

مطالب پیشنهادی