ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از سنسور اثر انگشت احتمالا به Chrome OS اضافه می شود

تا همین چند سال پیش، رمزهای عددی تنها راه مناسب برای حفاظت از تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها بودند اما گویا آن دوران به پایان رسیده و کم کم شاهد استفاده از راهکارهای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

تا همین چند سال پیش، رمزهای عددی تنها راه مناسب برای حفاظت از تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها بودند اما گویا آن دوران به پایان رسیده و کم کم شاهد استفاده از راهکارهای بیومتریک هستیم. ابتدا سنسور اثر انگشت و اخیرا هم که سنسور عنبیه چشم.

احتمالا در آینده ای نزدیک، حالت منحصر به فرد اثر انگشت و عنبیه چشم هر انسان بهترین پسوورد ممکن برای دستگاه های همراه باشد. گوگل هم نمی خواهد از دنیا عقب بماند.

گفته شده که این شرکت قصد دارد پشتیبانی از سنسور اثر انگشت را به سیستم عامل کروم اضافه کند. وبسایت Chrome Unboxed گفته که شواهدی مبنی بر اثبات این ادعا پیدا کرده اند.

با این حال، تصمیم نهایی با تولیدکنندگانی است که کروم بوک ها را تولید می کنند و اگر بخواهند می توانند از این قابلیت برای ویژه تر ساختن لپ تاپ های خود استفاده کنند. اندروید مدت ها است که چنین قابلیتی را دارد و تعجب برانگیز است که می بینیم Chrome OS هنوز از آن بی بهره باقی مانده.

هنوز هیچ خبری در مورد زمان ارائه این آپدیت برای سیستم عامل گوگل ارائه نشده و معلوم نیست اولین کروم بوک های مجهز به این سنسور قرار است چه زمانی عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی