ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استقبال مخاطبان از پوشیدنی های ارزان قیمت، سهم اپل از این بازار را کاهش داده است

بنابر گزارش اخیر موسسه آماری IDC، کمپانی اپل در حوزه گجت های پوشیدنی، از رقبای خود، یعنی تولیدکنندگان محصولاتی نظیر پایشگرهای سلامتی و ساعت های هوشمند به همراه سنسورهای مختلف، عقب افتاده. در واقع سهم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

بنابر گزارش اخیر موسسه آماری IDC، کمپانی اپل در حوزه گجت های پوشیدنی، از رقبای خود، یعنی تولیدکنندگان محصولاتی نظیر پایشگرهای سلامتی و ساعت های هوشمند به همراه سنسورهای مختلف، عقب افتاده. در واقع سهم کمپانی ساکن کوپرتینو در بازار دیوایس های پوشیدنی، بیش از 50 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

در گزارش IDC آمده که اپل طی سه ماهه دوم سال 2015، سهمی 20.3 درصدی، معادل 3.6 میلیون واحد از بازار پوشیدنی را در اختیار داشت اما این سهم طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به 7 درصد (معادل 1.6 میلیون واحد) رسیده است که کاهشی چشمگیر را به نمایش می گذارد.

کاهش سهم اپل از بازار در حالی رخ می دهد که بازار جهانی پوشیدنی ها، رشد 26.1 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش داشته و نزدیک به 22.5 میلیون دیوایس در سه ماهه دوم امسال به بازار عرضه شده است. این کاهش سهم به خوبی نشان می دهد که با وجود برتری نسبی اپل در حوزه تبلت و موبایل های هوشمند، اهالی کوپرتینو با مشکلاتی جدی در بازار رو به رشد پوشیدنی ها مواجه گشته اند.

Fitbit-Alta-Family

گزارش اخیر IDC نشان می دهد که پوشیدنی های ارزان قیمت، که اکثراً پایشگرهای سلامتی و بندهای ورزشی را شامل می شوند، رشدی 48.8 درصدی را در سه ماهه دوم 2016 تجربه کرده اند. در واقع به نظر می رسد که مصرف کنندگان به سادگیِ این دست از پوشیدنی ها، قیمت پایین آنها و تنوع زیادی که در میان این محصولات وجود دارد، تمایل زیادی نشان می دهند.

با این حال، پوشیدنی های هوشمند مانند ساعت اپل، نتوانسته اند روی موج استقبال طرفداران سوار شوند و کاهش عرضه ای 27.2 درصدی را متحمل شده اند. البته IDC خاطر نشان کرده که ساعت های هوشمند هنوز در ابتدای راه به سر می برند و انتظار می رود با بهبود هرچه بیشتر این ساعت ها از سوی کمپانی های تولیدکننده، شاهد تقاضای بیشتری از سوی خریداران باشیم.

ناگفته نماند که کمپانی چینی Fitbit در حال حاضر، اصلی ترین بازیکن بازار پوشیدنی ها به شمار می رود و در سه ماهه دوم 2016، نزدیک به 5.7 میلیون واحد دستگاه به بازار عرضه کرده است. بعد از Fitbit نیز کمپانی چینی Xiomi، اپل و کمپانی سوییسی Garmin بیشترین میزان عرضه دیوایس های پوشیدنی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی