ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل موبایل اپل در چین سهم بازار خود را به اندروید واگذار می کند

اپل خود را برای عرضه ی آیفون های جدید آماده می کند و چین هم یکی از عمده ترین بازار های مورد توجه این شرکت است که موفقیت در آن از اهمیت بالایی برای شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

اپل خود را برای عرضه ی آیفون های جدید آماده می کند و چین هم یکی از عمده ترین بازار های مورد توجه این شرکت است که موفقیت در آن از اهمیت بالایی برای شرکت ساکن کوپرتینو برخوردار است.

اما در همین حال Kantar گزارش می دهد که سهم سیستم عامل iOS در سه ماهه ی اخیر میلادی نسبت به بازه ی مشابه در سال گذشته، با 4.4 درصد کاهش به 14.3 درصد رسیده است.

این در حالی است که اندروید به عنوان رقیب اصلی اپل در این بخش، در بازه ی زمانی مشابه 5.6 درصد افزایش را تجربه کرده و سهم بازارش به 85 درصد از کل رسیده است، رقمی که می توان آن را رکورد شکنی این سیستم عامل در کشور چین به حساب آورد.

البته باید توجه داشته باشید که موسسه ی مذکور می گوید 33 درصد از ابزارهایی که به iOS مجهز هستند را آیفون های 6 و 6 پلاس تشکیل داده اند، در نتیجه می توان امید داشت بسیاری از این تعداد با عرضه ی آیفون های بعدی تلفن هوشمند خود را با نمونه ی جدیدتر تعویض کنند و کاهش بیشتر سهم بازار اپل را حداقل چند سال دیگر به تعویق اندازند.

البته موضوع دیگری که در این میان وجود دارد این است که آیفون های جدید بر اساس شایعات متعدد و اخبار درز کرده، نسبت به مدل های فعلی تغییر چشمگیری ندارد و بر همین اساس امکان دارد برخی کاربران نسبت به تهیه ی آن تردید داشته باشند.

اپل تاکنون موفق شده از نظر تعداد فروش مقام سوم را برای خود حفظ کرده و به حضور خود در لیست پس از هوآوی و شیائومی ادامه دهد، دو تولید کننده ی بزرگ چینی که به ترتیب 27.6 و 18.5 درصد تعداد تلفن های هوشمند فروخته شده در چین را در اختیار خود دارند.

اما همین تولید کننده های متعدد چینی هستند که روز به روز تعدادشان افزایش یافته و با عرضه ی تلفن های هوشمند جذاب ارزان قیمت، سهم بازار غول های تکنولوژی از جمله اپل را از آن خود می کنند.

از چین که بگذریم، iOS در دیگر نقاط جهان عملکرد مناسب تری داشته است، از جمله آمریکا که سهم بازار این سیستم عامل ظرف سه ماه گذشته، نسبت به بازه ی مشابه در سال قبل میلادی با 1.2 درصد به 31.3 درصد از کل رسیده است؛ در حالی که سهم اندروید در همین مدت با 0.6 درصد کاهش مواجه شده و به 65 درصد رسیده است.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که به گفته ی موسسه ی Kantar، آیفون 6S پر فروش ترین تلفن هوشمند اپل در آمریکا به حساب می آید و 11 درصد از بازار را در اختیار دارد. آیفون 6 هم محصول پر فروش دیگری است که 4.1 درصد بازار تلفن هوشمند در آمریکا را در اختیار خود قرار دارد، هرچند به زودی و پس از عرضه ی آیفون های جدید اپل، شاهد توقف فروش آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Morteza 2j
    Morteza 2j | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا گوشی های چینی هرچقدر هم که پر قدرت و جذاب باشن تو بخش پشتیبانی هیچ امیدی بهشون نیست.

    • MerBan
      MerBan | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

      صبح تصميم داشتم يه اسمارت قيمت پايين برا يكي بگيرم (تنها فاكتور براش قيمت بود!) كه مشخصات خوبي داشت ولي بعد از چند دقيقه كار كردن باهاش نصف صفحش شطرنجي شد
      گفتم اين چشه؟!؟!؟! ?? داشت نگاش ميكرد كه گفتم ممنون بريم يه دور بزنيم بيايم?

مطالب پیشنهادی