ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 پرو از بلوری های 4K پشتیبانی نمی کند

برخلاف اکس باکس وان اس و پروژه اسکورپیو، پلی استیشن 4 پرو از دیسک های بلوری 4K پشتیبانی نمی کند. در جریان رویداد شب گذشته ی سونی بود که این کمپانی از جدیدترین کنسول خود ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

برخلاف اکس باکس وان اس و پروژه اسکورپیو، پلی استیشن 4 پرو از دیسک های بلوری 4K پشتیبانی نمی کند. در جریان رویداد شب گذشته ی سونی بود که این کمپانی از جدیدترین کنسول خود به نام پلی استیشن 4 پرو رونمایی کرد.

همراه با این معرفی، با ویژگی های جدیدی نظیر پشتیبانی از قابلیت HDR، سازگاری کراس پلتفرم برای همه ی بازی ها و... آشنا شدیم. اما بد نیست بدانید که پلی استیشن 4 پرو قادر به انجام همه چیز نیست.

جدیدترین سخت افزار تولید شده توسط سونی قابلیت اجرای فیلم های بلوری با رزولوشن 4K را نخواهد داشت. بر اساس گفته ی Stuff.tv این کنسول پیشرفته از دیسک های بلوری با کیفیت 4K پشتیبانی نمی کند.

حال می توان گفت که در این زمینه ورق به سمت مایکروسافت برگشته و پشتیبانی از بلوری های 4K توسط دو کنسول اکس باکس وان اس و پروژه اسکورپیو می تواند یکی از دلایل خرید این دو کنسول به شمار رود.

اما آیا عدم پشتیبانی پلی استیشن 4 پرو از این قابلیت به معنای شکست آن خواهد بود؟ احتمالاً خیر. پلی استیشن 4 پرو در وهله ی اول یک کنسول بازی است نه یک پلیر چند رسانه ای.

با این حال عدم وجود پشتیبانی از بلوری های 4K کمی عجیب به نظر می رسد؛ این در حالی است که کنسول مذکور از بازی، نتفلیکس و یوتوب در رزولوشن 4K به صورت کامل پشتیبانی می کند.

بد نیست بدانید که برند بلوری و ویژگی های آن جزو دارایی های سونی محسوب می شوند. پس چه طور می شود که بر خلاف پلی استیشن 4 پرو، اکس باکس وان اس قادر به پشتیبانی از بلوری هایی با کیفیت 4K است؟

سونی به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک به این پرسش پاسخ خواهد داد. نظر شما در این رابطه چیست؟ بدمان نمی آید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pssssssssss4
    pssssssssss4 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    سلام سونی 4 پرو توانایی اجرای بازی های 4k را دارد و سونی چند بازی هم معرفی کرد یکیش انچارتد4 و فیفا 2017 و چند تای و سخت افزار این کنسول دو برابر سونی 4 معمولی است.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    شاید با یک آپدیت این کمبود برطرف بشه. در نسل قبلی پلی استیشن هم از ویدیوهای بلوری به طور کلی پشتیبانی نمیشد که با یک آپدیت نرم افزاری این ویژگی به اون اضافه شد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی