ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استاندارد IP67 آیفون 7 چه تفاوتی با استاندارد IP68 گلکسی اس 7 دارد؟

اپل شب گذشته از موبایل های آیفون 7 و 7 پلاس رونمایی کرد که از جمله ویژگی های بارز آنها می توان به دریافت استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

اپل شب گذشته از موبایل های آیفون 7 و 7 پلاس رونمایی کرد که از جمله ویژگی های بارز آنها می توان به دریافت استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد. اگر اخبار تکنولوژی را به صورت مداوم دنبال کنید، قطعاً می دانید که سامسونگ هم اوایل سال جاری میلادی موبایل گلکسی اس 7 را با مقاومت در آب و گرد و غبار عرضه کرد.

اما گلکسی اس 7 سامسونگ از استاندارد IP68 بهره می برد و به همین جهت باید دید که آیفون 7 و پرچمدار کره ای ها، تا چه حد در زمینه مقاومت در برابر آب با یکدیگر تفاوت دارند؟

پیش از هرچیز، استانداردهای IP از دو عدد تشکیل شده اند. اولین عدد، مربوط به مقاومت در برابر گرد و غبار است که هم آیفون 7 و هم گلکسی اس 7، عدد 6 را دریافت کرده اند. بنابرین حتی کوچک ترین ذرات غبار هم نمی توانند وارد هیچ یک از دو دستگاه شده و آنها را با مشکل مواجه سازند.

همانطور که مسلماً حدس زده اید، عدد دوم هم مربوط به میزان مقاومت در برابر آب است. عدد 7 استاندارد IP67 بدین معناست که آیفون 7 می تواند در عمق 1 متری برای 30 دقیقه باقی بماند و مشکلی در عملکرد آن به وجود نخواهد آمد. ضمناً پاشیدن آب یا افتادن دستگاه در استخر و اتفاقاتی از این دست هم نباید مشکلی برای آیفون 7 به وجود آورند.

_90350139_s7samsung-w600

در همین حال، گلکسی اس 7 نمره 8 را دریافت کرده؛ اما این نمره بالاتر چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟ در واقع باید گفت که استاندارد IP68 ممکن است ویژگی های متفاوتی در دیوایس های مختلف داشته باشد بنابراین بد نیست اگر به توضیحات موجود در وب سایت رسمی سامسونگ استناد کنیم: «استاندارد IP68 بدین معنا است که دستگاه شما به کلی در برابر گرد و خاک مقاوم بوده و می تواند در عمق 1.5 متری تا 30 دقیقه دوام آورد.»

بنابراین، توضیحات بالا بدین مسئله اشاره دارند که گلکسی اس 7 اندکی نسبت به آیفون 7 در برابر آب مقاوم تر است؛ اما این مقاومت اندک، تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد.

در واقع روی کاغذ، گلکسی اس 7 را می توان تا عمق بیشتری به داخل آب برد و مشکلی برای آن به وجود نمی آید ولی در واقعیت، هیچوقت پیشنهاد نمی شود که کاربران دیوایس شان را با خود به زیر آب ببرند. اما در مجموع، تنها تفاوت میان استانداردهای آیفون 7 و گلکسی اس 7، مقاومت پرچمدار کره ای ها تا نیم متر بیشتر است.

اما با تمام این اوصاف، به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که کاربران آیفون 7 خود را وارد آب کنند. چرا که با وجود استاندارد iP67، اپل اعلام کرده که هیچ یک از صدمات ناشی از آب و دیگر مایعات، شامل گارانتی نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • pooriapooria
    pooriapooria | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    پس طبق گفته شما ip67وip68واسه قشنگیه؟؟شما اگه یه سر به نمایندگی فروش سامسونگ تو ایران بزنی میتونی قبل خرید گوشی از فروشنده بخوای گوشی و بندازه تو آب وتست کنه برات....همین دیروز برای برادرمs7edgeخریدیم نمایندگی سامی پاساژ قاعم تجریش...گوشی و انداخت تو آب تست کرد....سوال اینجاست آیا اپل جراعت همچین کاری داره؟؟آیا اپل اصلا مردم ایران و داخل آدم حساب میکنه واسه نمایندگی و خدمات پس از فروش؟؟

    • Matin
      Matin | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

      والا الان یه پستی دیدیم کلا سامسونگو دیس کرد تو همین دیجی?
      با اینکه ip68 ولی جلو اپل کم آورد. <>

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی