ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با سری دوم ساعت های هوشمندش مسیر همیشگی خود را دنبال می کند

سری دوم ساعت های اپل حالا رسما معرفی شده و از لحاظ ظاهری بی نهایت شبیه به ورژن اول است. خبری از اختراع دوباره Crown نیست و حتی قرار نیست بدون اتکا به آیفون بتوانید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

سری دوم ساعت های اپل حالا رسما معرفی شده و از لحاظ ظاهری بی نهایت شبیه به ورژن اول است. خبری از اختراع دوباره Crown نیست و حتی قرار نیست بدون اتکا به آیفون بتوانید از آن استفاده کنید. با این حال، اپل واچ سری دوم با وجود اضافه شدن ویژگی های متنوع دیگری موفق شده همان ظاهر جذاب و خوش فرم خودش را حفظ کند.

اپل امروز نسبت به دورانی که استیو جابز مدیریت آن را بر عهده داشت تفاوت های بسیاری کرده، اما یک مسئله نسبت به آن دوران تغییری نکرده: رویکرد شرکت در قبال محصولات نسل دوم اش. درست مثل دومین آیپاد، آیفون و آیپد، نسل دوم ساعت اپل هم روی تغییرات کلیدی مرتبط با عملکرد دستگاه تمرکز کرده، بدون آنکه تغییری در ظاهر ایجاد کند.

جی پی اس داخلی، نمایشگر روشن تر، عملکردی سریع تر و مقاومت تا عمق 50 متری، ویژگی هایی هستند که نسل دوم را نسبت به اولین اپل واچ برتر جلوه می دهد.

در کنار مقاومت به آب، اپل ویژگی های جدیدی هم به watchOS 3 اضافه کرده تا واچ سری 2 مناسب ورزشکاران و شناگران باشد. حالا می توان فعالیت های ورزشی در استخر، دریا و روی موج را کاملا رصد کرد. پایشگرهای سلامتی و ورزش بسیاری را دیدیم که همه اطلاعات را ثبت می کنند اما این اولین بار است که چنین قابلیتی در یک ساعت هوشمند پرچمدار دیده می شود.

apple-watch-second-2-w600

جی پی اس اما نه، اولین بار نیست که در یک ساعت قرار گرفته. پیش از اپل، موتورولا، سامسونگ و سونی جی پی اس را درون ساعت های خود قرار داده بودند و اپل عملا پیرو راه آن ها شده. البته، با اضافه کردن آن، اپل واچ قادر است تا بدون اتکا به آیفون، تمامی اطلاعات مربوط به تمرین و ورزش شما را ثبت کند.

به محض اینکه خانه رسیدید و ساعت و تلفن به هم متصل شدند، تمام اطلاعات ثبت شده روی آیفون نمایش داده می شود؛ بی دردسر. اما حیف که هنوز اتصالات مخابراتی روی آن برقرار نیست تا بتوان آن را یک دستگاه کاملا مستقل خطاب کرد.

همچنین، نسل دوم ساعت های اپل از مدل های قبلی سریع تر است که البته این بدیهی ترین انتظار ما از نسل جدید به حساب می آید و اتفاق شورانگیزی برای هیچکس نیست (به جز برای کسی که وقتی اپل می گوید 'این بهترین آیفون تاریخ است' ذوق زده می شود).

apple-watch-second-4-w600

پردازنده اپل واچ های جدید، دو هسته ای است و نسبت به سری اول، 50 درصد سرعت بیشتری دارد. پردازنده گرافیکی قوی تری هم برای سری دوم در نظر گرفته شده که عملکرد را نسبت به گذشته دو برابر بهبود بخشیده است.

تنها آپدیتی که شاید انتظارش را نمی کشیدیم، نمایشگر روشن تر است. وقتی که در آفتاب سوزان تابستان برای دویدن به بیرون از خانه می روید متوجه می شوید که نور آفتاب تا چه حد می تواند جلوی دید شما را بگیرد و یک نمایشگر روشن تر می تواند این مشکل را برطرف سازد.

اما اپل در مورد باتری و عمر آن حرفی به میان نیاورد. وقتی آیفون 7 و 7 پلاس معرفی شدند کوپرتینویی ها صراحتا از عمر باتری بهتر گفتند اما چرا در مورد اپل واچ این مسئله مطرح نشد؟ به وضوح، یکی از مشکلات اولین ساعت اپل طول عمر باتری اش بود و گویا در مدل جدید این مسئله دستخوش تغییر نشده است در حالی که رقبا ساعت هایی درست کرده اند که عمر باتری بالایی دارد.

apple-watch-second-3-w600

اپل واچ جدید در مدل ها و رنگ های مختلف در دسترس است و شرکت های نامداری همچون Hermès نیز بندهای مخصوص خود را برای آن تولید کرده اند. اگر دل تان بخواهد می توانید هزاران دلار بابت داشتن ساعت های لوکس اپل بپردازید.

در مورد ورژن های معمولی اما قیمت ها برای دو مدل 38 و 42 میلی متری، به ترتیب 369 و 399 دلار هستند. نسخه های فولاد ضد زنگ هم با قیمت های 549 و 599 دلار عرضه می شوند.

اپل واچ های جدید فردا، 9 سپتابر برابر با 19 شهریور برای پیش سفارش در سایت اپل قرار می گیرند و از تاریخ 16 سپتامبر برابر با 26 شهریور عرضه شان آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Yking
    Yking | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    متاسفانه اپل مهم ترین مشکل سری یک که باتری ضعیف بود رو برطرف نکرده و تو این سری هم شاهد یه باتری ضعیف هستیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی