ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خدمات پرداخت موبایلی Apple Pay به زودی در ژاپن فعال خواهد شد

اپل در مراسم رونمایی از آیفون های سال 2016 که چند ساعت قبل برگزار شد، از نسل جدید ساعت هوشمند با نام اپل واچ سری 2 و همچنین آیفون 7 و مدل پلاس آن رونمایی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۰:۲۰

اپل در مراسم رونمایی از آیفون های سال 2016 که چند ساعت قبل برگزار شد، از نسل جدید ساعت هوشمند با نام اپل واچ سری 2 و همچنین آیفون 7 و مدل پلاس آن رونمایی کرد. در این مراسم، آنها اعلام کردند که سیستم پرداخت موبایلی Apple Pay به کشور ژاپن نیز وارد خواهد شد.

با این تفاسیر، مالکین موبایل های آیفون در کشور ژاپن نیز قادر خواهند بود همچون شهروندان ایالات متحده امریکا یا دیگر مناطق جهان، از تلفن همراه برای پرداخت خریدهایشان استفاده نمایند. این قابلیت از ماه اکتبر (اواسط مهر ماه) در سرزمین آفتاب تابان فعال خواهد شد.

گفتنی است سیستم پرداخت موبایلی اپل از زمان معرفی رسمی در سال 2014، در چند کشور جهان از جمله آمریکا، انگلستان، کانادا و چین فعال شده بود. استفاده از این سرویس در ژاپن بدین معناست که اهالی کوپرتینو فناوری به کار رفته در آن را تغییر داده تا از تکنولوژی پرداخت FeliCa مربوط به سونی نیز پشتیبانی نمایند.

سیستم پرداخت بدون تماس FeliCa مشابه با NFC عمل می کند که توسط Apple Pay و دیگر خدمات مشابه در سرتاسر جهان به کار می رود. این سیستم علاوه بر سطح پذیرش بالا در ژاپن، سرعت بالاتری نیز نسبت به فناوری پرداخت اپل دارد و تراکنش های آن در کمتر از 0.1 ثانیه صورت می گیرد، زیرا در این فرایند نیازی به دریافت تأییدیه از سوی بانک نخواهد بود.

لازم به ذکر است چیپ های FeliCa قادر به ذخیره سازی پول الکترونیکی هم هستند، که به صورت گسترده در دستگاه های فروش خودکار و کافه های سرتاسر ژاپن پشتیبانی می گردند.

سیستم های پرداخت موبایلی چندین سال است که معرفی شده اند، اما رشد کندی را تجربه می کنند. انتظار می رود با همکاری غول های فناوری از جمله اپل، گوگل و سامسونگ، استفاده از این خدمات روز به روز پیشرفت بیشتری را تجربه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی