ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه خصوصیات سخت افزاری آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

بالاخره امشب مشخص شد که بسیاری از شایعات ماه های گذشته در مورد آیفون های 7 و 7 پلاس صحت داشته اند. همانطور که انتظار می رفت، اپل در ابعاد نمایشگر و طراحی بدنه آیفون ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۳

بالاخره امشب مشخص شد که بسیاری از شایعات ماه های گذشته در مورد آیفون های 7 و 7 پلاس صحت داشته اند. همانطور که انتظار می رفت، اپل در ابعاد نمایشگر و طراحی بدنه آیفون 7 و 7 پلاس تغییرات چندان قابل توجهی نسبت به آیفون های قدیمی انجام نداده.

اما برای نخستین بار از سال 2014 تا کنون، آیفون های جدید از نظر خصوصیات سخت افزاری با یکدیگر برابری نمی کنند. در ادامه تفاوت های سخت افزاری آیفون 7 و 7 پلاس را با یکدیگر مرور می کنیم:

ابعاد

تغییری نسبت به آیفون های قدیمی تر صورت نگرفته. آیفون 7 دارای نمایشگری 4.7 اینچی و 7 پلاس نیز دارای صفحه نمایشی با ابعاد 5.5 اینچ است.

صفحه نمایش

باز هم بدون تغییر. آیفون کوچک تر دارای رزولوشن تصویر 750x1334 پیکسل بوده و مدل بزرگ تر از رزولوشن 1080x1920 پیکسل بهره می برد.

باتری

اولین تفاوت را در زمینه باتری دو دستگاه مشاهده می کنیم. آیفون 7 باتری کوچک تری نسبت به مدل 7 پلاس دارد، با این وجود طوری طراحی شده که عمر باتری اش تفاوت چندانی با دستگاه بزرگتر نداشته باشد.

برای روشن شدن این موضوع لازم است که منتظر انتشار نتایج تست های رسمی بمانیم. اما نکته واضح از همین حالا این است که آیفون 7 پلاس با داشتن باتری بزرگتر مطمئنا شارژ بیشتری از برادر کوچک تر خود نگه می دارد.

رم

اپل طی رویداد امشب هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد. اما پیش بینی ها حاکی از آنند که آیفون 7 دارای دو گیگابایت رم و 7 پلاس دارای 3 گیگابایت رم در ساختار خود خواهند بود. علت این تفاوت به وجود دوربین دوقلو در مدل 7 پلاس بر می گردد.

دوربین اصلی

آیفون 7 از یک دوربین تک لنزی بهره می برد، اما این در حالیست که ستاره اپل را باید مدل 7 پلاس بدانیم که از یک دوربین دوقلو برخوردار است و مطمئنا اپل خصوصیات ویژه ای را برای آن در نظر گرفته است.

قیمت

آیفون 7 پلاس 120 دلار گران تر از برادر کوچکتر خود است. در مقایسه با آیفون های قبلی که مدل های پلاس آن ها فقط 100 دلار با مدل های معمولی اختلاف قیمت داشتند، این اختلاف بیست دلار بیشتر شده است.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nhgccbb
    nhgccbb | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    به نظرتون رم 2 کم نیست برا 7؟؟؟دو سال دیگه به مشکل برنمیخورم؟

  • امینnew
    امینnew | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    معلوم 20 دلار میشه نباید بشه بنظرتون، بالاخره دوتا دوربین داره و رمش هم 3 گیگ شده البته ای کاش حداقل پلاس رو کیفیت صفحه ارو بالاتر از تمام اچ دی میکرد تا همه چیز تمام میشد، من یکی که بنظرم خوب کاری کرده جک هدفون رو حذف کرده با وجود هدفون های بلوتوثی دیگه به مشکل نمیخوره کسی به علاوه کسی چند میلیون هزینه میکنه برای این گوشی مطمینا برای خرید یک هدفون بی سیم به مشکل مالی نمیخوره کمااینکه دیگه مشکل گره خوردن و دستا پا گیر هم نیست، بازم بازم میشه از هدفون های سیمی هم استفاده کرد مگه حتما وقتی توی شارژ باید آهنگ گوش کرد و اینکه یه اسپیکر اضافه شده و این خودش امتیاز فقط امیدوارم کیفیت سکوت شارژ واقعا بالا باشه چون به طبع استفاده ازش بيشتر میشه

مطالب پیشنهادی