ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارانتی آیفون 7 و 7 پلاس، صدمات ناشی از آب را شامل نمی شود

با معرفی موبایل های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، اپل بالاخره به جمع تولیدکنندگان موبایل های ضد آب پیوست و اعلام کرد هر دو دستگاه، از استاندارد IP67 بهره می برند که مقاومت در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

با معرفی موبایل های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، اپل بالاخره به جمع تولیدکنندگان موبایل های ضد آب پیوست و اعلام کرد هر دو دستگاه، از استاندارد IP67 بهره می برند که مقاومت در برابر آب و گرد و خاک را با خود به همراه خواهد آورد.

با این وجود، به نظر می رسد که برخلاف مانور تبلیغاتی اپل روی مقاومت آیفون های جدید در برابر آب، گارانتی آیفون 7 و 7 پلاس، صدمات ناشی از آب را شامل نمی شود.

در توضیحات گارانتی موبایل های جدید اهالی کوپرتینو آمده: «آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در برابر پاشیدن آب، آب و گرد و غبار مقاوم هستند و تحت شرایط کنترل شده و آزمایشگاهی، استاندارد IP67 را دریافت کرده اند. مقاومت ممکن است در صورت برخورد دائمی کاهش یابد. به هیچ وجه نسبت به شارژ آیفونی خیس اقدام نکنید. صدمات ناشی از مایعات شامل گارانتی نمی شوند.»

در واقع به نظر می رسد که اپل می خواسته این پیغام را به مشتریانش برساند که پاشیدن ناخواسته آب یا قرار گرفتن آیفون زیر باران مشکلی به وجود نخواهد آورد؛ با این حال کاربران نباید هنگام شنا از آیفون های 7 و 7 پلاس استفاده کنند و قرار گرفتن دستگاه های جدید برای مدتی طولانی در زیر آب، می تواند به دستگاه آسیب بزند.

با این همه، اگر اپل واقعاً به مقاومت دیوایس هایش در برابر آب اطمینان داشت، باید صدمات ناشی از آب را نیز مشمول گارانتی می کرد. با این تفاسیر، بعید نخواهد بود اگر بزودی پرونده های قضایی تازه ای شکل گرفته و بابت این مسئله از اپل شکایت شود؛ اما تا آن زمان باید اطمینان یابید که که آیفون های 7 و 7 پلاس همواره در شرایط خشک نگهداری می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • SiNa
    SiNa | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    خخخخخ ینی ناموسا پاشیدم از خنده خودشم باورش نشده گوشی ضد اب داده بیرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی