ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید برلیانس H3 در چین آغاز شد؛ جانشینی برای برلیانس H330 مونتاژی در ایران

کمپانی چینی برلیانس اوتو که برخی از محصولات آن در ایران نیز ارائه شده، این روزها در حال جشن گرفتن در سرزمین مادری است. H3 جدیدترین سدان این برند که قبلا با کد F20 شناخته می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

کمپانی چینی برلیانس اوتو که برخی از محصولات آن در ایران نیز ارائه شده، این روزها در حال جشن گرفتن در سرزمین مادری است.

H3 جدیدترین سدان این برند که قبلا با کد F20 شناخته می شد، اکنون وارد فاز تولید انبوه شده و ساخت آن کلید خورده است. این خودرو جایگزین مدل H320 و H330 می شود که حدود یک سال است توسط گروه سایپا در بازار ایران عرضه شده است.

PEG-BER

بنابراین بار دیگر صنعت خودروسازی ایران به مونتاژ کار محصولات قدیمی مبدل شده است، اما تفاوت اینجاست که اینبار به جای محصولات فرانسوی، آلمانی یا کره ای، در حال مونتاژ یک خودرو چینی هستیم که حتی دیگر در کشور مبدا نیز تولید و عرضه نمی شود.

برلیانس H3 بر خلاف اکثر اتومبیل های چینی، سدانی اسپورت با ظاهری قابل قبول و نسبتا زیبا می باشد. البته طبق معمول این ظاهر عامه پسند به لطف کپی برداری از محصولات روز جهان حاصل شده است؛ برای مثال در نمای جلو، ترکیب چراغ ها و در کل جلو پنجره تا حدودی تداعی کننده کیا کادنزاست.

H3 vs Cadenza

در نمای عقب هم فرم کلی و همچنین شکل چراغ ها شباهت هایی با هیوندای سوناتا دارد.

Sonata vs H3

با وجود تناسب نسبی و نقاط قوتی که H3 در ظاهر دارد، همانند سایر هموطنان خود از یک مشکل شایع رنج می برد؛ چنانچه از نمای جانبی به خودرو نگاه کنیم، کوچک بودن رینگ های 16 اینچی کاملا به چشم خواهند آمد.

برلیانس می توانست با انتخاب رینگ های بزرگتر زیبایی بیشتری را برای فرزند خود به ارمغان بیاورد. به هر ترتیب با در نظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف، H3 در طراحی ظاهری نمره قبولی می گیرد.

Brilliance H3 (4)

از لحاظ سایز کلی ابعاد این خودرو عبات است از 4640/1790/1445 میلی متر، ویل بیس یا فاصله محوری هم 2660 میلی متر بوده که در مقایسه با سمند (با فاصله محوری 2671) 6 میلی متر کوتاه تر است.

با ورود به داخل کابین جو آلمانی می شود! در این بخش طراحان برلیانس برخلاف انتظار از محصولات مرسدس بنز (با تلفظ صحیح تر مرسیدس بنز) کپی کاری کرده اند.

شکل فرمان و داشبورد مخصوصا با آن نمایشگر ایستاده کاملا یادآور کابین یک مرسدس بنز است؛ اما بجای ورودی های هوای دایره ای که در ماشین های مرسدس معمول است، از ورودی های مستطیلی شکل استفاده شده است.

نکته منفی در این بخش اهرم دنده و ترمز دستی بزرگی است که چندان با طراحی های روز همخوانی چندانی ندارد.

Brilliance H3 (5)

برلیانس H3 در بخش قوای محرکه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است. موتور تنفس طبیعی توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارد؛ موتور توربو نیز قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت می باشد که برای یک سدان چینی کافی به نظر می رسد.

هر دوی این موتورها با یک گیربکس دستی 5 دنده یا 4 سرعته خودکار ترکیب می شوند. نکته عجیب در این بخش وفاداری عجیب چینی ها به گیربکس های 4 سرعته است که آن هم با سال عرضه یعنی 2016 چندان سنخیتی ندارد.

Brilliance H3 (3)

برلیانس H3 جانشین برلیانس H330 به شمار می رود. از آنجایی که سایپا و برلیانس با یکدیگر همکاری دارند، عرضه H3 در سال های آتی در ایران دور از ذهن نیست. به همین دلیل به قیمت این خودرو نیز می پردازیم.

H3 در چین با توجه به پیشرانه و امکانات با قیمتی بین 70 الی 90 هزار یوان ارایه شده است. چنانچه هر یوان را 550 تومان (نرخ آزاد) در نظر بگیریم قیمت این خودرو بدون احتساب تعرفه و هزینه های مرتبط چیزی تقریبا بین 39 الی 50 میلیون تومان می شود.

بریلیانس H330
برلیانس H330

از سوی دیگر برلیانس H330 اتوماتیک فول که در چین قیمتی حدود 75 هزار یوان (برابر با حدود 41 میلیون تومان) دارد، با توجه به تعرفه واردات C.K.D در داخل کشور با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان فروخته می شود.

بنابراین شاید بتوان حدس زد که در صورت ثابت ماندن نرخ ارز با ارقام فعلی، نسخه دنده دستی در صورت ورود به خیابان های ایران چیزی در حدود 50 و فول ترین نسخه هم رقمی حدود 65 میلیون تومان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • davood Bayat
    davood Bayat | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    کیا نماش جلو و عقب و داخل کپی هست و خشک و انگار روی سنگ نشستی با طراحی برلیانس نه برلیانس کپی نیست طراحی هست با پلتفرم استاندارد و ارزشمند و نماش قابل مقایسه با کره ای و ژاپنی های کپی شده نیست و پلتفرم هم ندارند. و کپی نماها بدون پلتفرم در خودرو های کره ای و ژاپنی یا سمند بصورت هدیه هیچ ارزشی بدون پلتفرم ندارد. همه محصولات رنو کور و کچل عصبانی هستند کور دید ندارد به سختی و کچل دیزاین ندارد و عصبانی هستند از خسته کننده هم گذشتند با پلتفرم غیر استاندارد شود قدر برلیانس بدونید.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    یک کپی ناشیانه دیگه با پیشرانه ضعیف در مقایسه با نمونه هایی که از روی دستشون کپی شده ?

  • مجید
    مجید | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    نمی دونم چه دشمنی شما با برلیانس دارید؟!
    خودتون توی خبر زدید تازه توی خود چین تولید تازه شروع شده بعد الان از سایپا توقع دارید بلافاصله آپدیت بشه!
    قطعا برلیانس با تویوتا کمری و ... قابل مقایسه نیست ولی در رنج قیمتی خودش در مقایسه با ۲۰۶ و ال نود و... خیلی بهتره! ضمنا گیربکس ۴ دنده اش که شما بهش گیر دادی هیوندا کره هست که روی النترا و i20 میزارن!

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    کاش کیفیت نسبی داشت ... مثل j5 که تنها خودرو چینیه که دو ستاره توی ایران داره

مطالب پیشنهادی