ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسیدس بنز حداقل با 6 خودروی برقی به مصاف تسلا می رود

کمپانی تسلا با تولید اتومبیل های الکتریکی و کسب موفقیت در این زمینه به سایر خودروسازان بزرگ که عمدتا از موتورهای درون سوز استفاده می کردند، نشان داد آینده متعلق به خودروهای برقی است. پس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

کمپانی تسلا با تولید اتومبیل های الکتریکی و کسب موفقیت در این زمینه به سایر خودروسازان بزرگ که عمدتا از موتورهای درون سوز استفاده می کردند، نشان داد آینده متعلق به خودروهای برقی است.

پس از تسلا سایر کمپانی های بزرگ مثل بی ام وی، شورولت، نیسان و چند خودروساز بزرگ دیگر نیز برنامه هایی را برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی تنظیم کردند.

اما در این بین گروه دایملر مالک برند مرسیدس بنز که همواره جزو پیشگامان بوده کمی عقب مانده و آنطور که انتظار می رفت، ظاهر نشده است.

تسلا مدل S، پر سر و صداترین خودروی برقی این روزها
تسلا مدل S، پر سر و صداترین خودروی برقی این روزها

اخیرا یک فرد مطلع با سیاست های کمپانی دایملر در گفتگو با پایگاه خبری رویترز اعلام کرده که این کمپانی مادر قصد دارد حداقل با 6 خودروی الکتریکی قدرتمندانه وارد رقابت با تسلا و سایرین شود.

این منبع همچنین اظهار کرده که شاید دایملر در حال تدارک دیدن حتی 9 خودروی برقی باشد.

بر اساس برنامه های قبلی مرسیدس در نمایشگاه پاریس امسال که ماه آینده برگزار می شود، اتومبیل برقی جدیدی را به جهانیان معرفی خواهد کرد.

ماه پیش این کمپانی اعلام کرد که روند توسعه خودروهای برقی لوکس را که در آمریکا تحت سلطه تسلا قرار دارد، با شتاب بیشتری پیگیری می کند. شایعات قبلی هم از ساخت دو شاسی بلند و دو سدان برقی جدید توسط مرسیدس خبر داده بودند.

مرسیدس B کلاس برقی یکی از تلاش های نه چندان جدی این کمپانی برای تولید خودروهای الکتریکی
مرسیدس B کلاس برقی یکی از تلاش های نه چندان جدی این کمپانی برای تولید خودروهای الکتریکی

گزارشی که در مجله Automobilwoche آلمان منتشر شده تا حدودی این شایعات را تایید می کند.

طبق گزارش این مجله ستاره اشتوتگارتی بر روی اتومبیل های کراس اوور، شاسی بلندها، سدان و همچنین خودروهای کامپکت تمرکز کرده و بین سال های 2018 الی 2024 بیش از شش محصول برقی را معرفی خواهد کرد.

منبع رویترز اضافه کرده که مرسیدس ساخت یک شاسی بلند هیبریدی برقی-هیدروژنی را نیز در دستور کار دارد.

daimler-is-planning-a-range-of-six-electric-cars_3

اتومبیل های برقی در سال های ابتدایی ورود به بازار به دلیل مسافت قابل پیمایش کم و قیمت بالا با واکنش منفی مشتریان روبرو شدند؛ اما با پیشرفت های حاصل شده در ساخت باتری های کاراتر و همچنین حمایت سیاست مداران از خودروهای سبز، این خودروها در حال پیدا کردن جایگاه خوبی در جهان هستند.

شرکت های آلمانی در سال های اخیر سرمایه گذاری های زیادی را در بخش خودروهای برقی انجام داده و قصد دارند عقب ماندگی های خود در این زمینه را به سرعت جبران کنند.

در حال حاضر بی ام وی، فولکس واگن، دایملر و تامین کنندگانی مثل بوش و کانتیننتال از سرمایه گذاران اصلی در زمینه خودروهای برقی هستند و جالب است بدانید که مرسدس بنز در واقع یکی از سرمایه گذاران تسلا نیز به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    آقای علیپور لطفا مرسدس بنویسید این قضیه مثل این میمونه که تلوزیون بگیم تلویژن و یا از اینجور کلمات ، به نظرم اصلاحش چندان ضروری نیست . مرسی .

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

      ممنون سامان جان به خاطر پیشنهادتون

مطالب پیشنهادی