ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید سوپر اسپرت اسرار آمیز بنز با موتور 1000 اسب بخاری فرمول یک [شایعه]

چند وقتی است شایعاتی در رسانه ها دست به دست می شود مبنی بر اینکه مرسیدس-آ ام گ (Mercedes-AMG) در حال کار بر روی یک ابر اتومبیل فوق سریع است. اواخر ماه آگوست نیز گزارشی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

چند وقتی است شایعاتی در رسانه ها دست به دست می شود مبنی بر اینکه مرسیدس-آ ام گ (Mercedes-AMG) در حال کار بر روی یک ابر اتومبیل فوق سریع است.

اواخر ماه آگوست نیز گزارشی منتشر شد که در آن ادعا شده بود مرسیدس قصد دارد هایپرکاری با موتور و تکنولوژی فرمول یک تولید کند.

بر اساس این شایعات هایپرکار اشتوتگارتی قرار است مشخصاتی مثل موتور 1.6 لیتری قرض گرفته شده از خودروی فرمول یک W07 Hybrid، سیستم بازیابی انرژی KERS، حداکثر سرعت 354 کیلومتر در ساعت، قدرتی بین 1000 الی 1500 اسب بخار و قیمتی در حدود 4 میلیون یورو داشته باشد.

mercedes-amg-r50-hypercar-allegedly-confirmed-as-a-concept-expect-1300-hp_11

اخیرا نشریه معروف evo در گفتگو با منبعی از داخل تیم فرمول یک Mercedes AMG Petronas به اطلاعات جدیدتری دست پیدا کرده است.

طبق گزارش این نشریه، پروژه ابراتومبیل مرسیدس-آ ام گ کاملا حقیقت داشته و در حال حاضر در مراحل پایانی طراحی به سر می برد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این اتومبیل مدرن و فوق سریع قرار است در سال 2017 و در سالگرد 50 سالگی تاسیس کمپانی AMG رونمایی شود.

mercedes-amg-r50-hypercar-allegedly-confirmed-as-a-concept-expect-1300-hp_1

با رها شدن از قوانین فرمول یک، حجم موتور این اتومبیل احتمالا از 1.6 به 2 لیتر ارتقا پیدا خواهد کرد. همچنین احتمالا توربوشارژر ثانویه نیز برای دستیابی به قدرتی بیشتر به کار گرفته می شود.

علاوه بر موتور درون سوز، چرخ های جلو هر کدام به یک موتور الکتریکی متصل خواهند شد که هر کدام قدرتی در حدود 160 اسب بخار خواهند داشت.

mercedes-amg-hypercar-mashup-involves-gt-supercar-f1-racer-110986_1

از لحاظ طراحی، بدنه این هایپرکار بسیار ایرودینامیک بوده و نیروی رو به پایینی (downforce) بین 1000 الی 1300 کیلوگرم ایجاد خواهد کرد.

این نیرو در واقع باعث می شود که در سرعت های بالا، چسبندگی چرخ ها به سطح مسیر حفظ شود و پایداری و هندلینگ خودرو در هر سرعتی قابل قبول باشد.

برای کاهش وزن هر چه بیشتر در ساختار بدنه و قسمت کابین از فیبرکربن استفاده شده و ساختار جلو و عقب عمدتا از آلومینیوم و سایر فلزات سبک ساخته خواهد شد.

شکل کلی بدنه نیز ترکیبی از خودروی فرمول یک  W07 F1 و اتومبیل های مسابقه ای لمان در کلاس LMP1 خواهد بود.

mercedes-amg-r50-hypercar-allegedly-confirmed-as-a-concept-expect-1300-hp_8

با این ویژگی های کلی شتاب خودرو زیر 2.5 ثانیه عنوان شده که در صورت تحقق بوگاتی شیرون را با چالش جدی مواجه می کند.

البته حداکثر سرعت 220 مایل (354 کیلومتر) در ساعت تخمین زده شده که از این جهت با شیرون فاصله زیادی دارد؛ گفتنی است حداکثر سرعت بوگاتی شیرون در 420 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

محور عقب فرمان پذیر، اعمال گشتاور متغیر روی هر یک از چرخ ها و سیستم کاهش درگ از دیگر بخش هایی است که باید تیم فرمول یک و تیم مرسیدس-آ ام گ برای بهبود عملکرد خودرو با همدیگر همکاری هایی داشته باشند.

بر اساس گمانه زنی ها، تولید این ابراتومبیل بسیار محدود بوده و فقط به تعداد 50 دستگاه ساخته خواهد شد.

در این بین گزارشی نیز در پایگاه Automobile Mag منتشر شده که آن هم حاوی اطلاعاتی جدید درباره خودروی آینده مرسیدس است. طبق این گزارش اتومبیل مذکور با کد R50 شناخته می شود و پیشرانه هیبریدی آن متشکل از یک موتور درون سوز و سه موتور الکتریکی است که در مجموع قادر به تولید قدرتی در حدود 1300 اسب بخار هستند.

Mercedes-AMG-R50-Render-Watermarked

در بخش طراحی علاوه بر ظاهر ایرودینامیک درها هم همانند مدل افسانه ای 300SL و کانسپت هایC111  و  C112 رو با بالا باز خواهند شد.

مکان قرارگیری راننده و سرنشین ارتفاع بسیار کمی داشته و صندلی ها نیز خود را با شکل بدن راننده انطباق خواهند داد؛ صندلی ها و پدال ها نیز کاملا قابل تنظیم خواهند بود.

نکته جالب در بخش کابین حذف تمامی نشان دهنده های رایج است؛ زیرا کلیه اطلاعات مورد نیز بصورت هداپ دیسپلی در شیشه جلو نمایش داده می شوند.

1955-Mercedes-Benz-300SL-Coupe-Photo-Credit-Darin-Schnabel-Courtesy-of-RM-Auctions

با وجود این گزارش ها و شایعات زیاد، مرسیدس تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است. اما احتمال اینکه اینها ریشه در واقعیت داشته باشند زیاد است.

همین چندی پیش بود که استون مارتین و ردبول از همکاری خود برای تولید هایپرکار AM-RB 001 با تکنولوژی فرمول یک خبر دادند. بنابراین بعید نیست که آلمانی ها خود را برای مقابله با آنگلیسی ها آماده کنند.

به روز رسانی: مرسدس بنز در اولین کنفرانس خبری خود به مناسبت آغاز سال 2017 از تولید سوپر اسپرت R50 با طراحی خیره کننده و قیمتی در حدود 2.5 میلیون دلار خبر داده است، این ابرخودرو ستاره نشان به پیشرانه 1000 اسب بخاری مشتق شده از موتور V6 توربو خودرو فرمول یک مرسدس بنز مجهز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alabama
    alabama | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    مرسیدس یا مرسدس؟انگلیسی ها یا آنگلیسی ها؟

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    طراحیش عالیه

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

      تصاویر مربوط به کانسپت vision gran turismo هست

مطالب پیشنهادی