ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای توسعه پردازشگر گرافیکی موبایل به سراغ AMD و Nvidia رفته است

سامسونگ تمایل خاصی دارد تا اجزای داخلی موبایل هایش را خودش توسعه دهد و در گذر زمان اتکای خود به سایر شرکت ها را کاهش دهد. پردازشگر گرافیکی که درون چیپست های مجتمع قرار می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

سامسونگ تمایل خاصی دارد تا اجزای داخلی موبایل هایش را خودش توسعه دهد و در گذر زمان اتکای خود به سایر شرکت ها را کاهش دهد. پردازشگر گرافیکی که درون چیپست های مجتمع قرار می گیرد هم از این قاعده مستثنی نبوده است و از مدت ها پیش خبر می رسید که کره ای ها تلاش می کنند بتوانند پردازشگر گرافیکی را نیز خودشان توسعه داده و به چیپست های اگزینوس اضافه کنند.

در حال حاضر چیپست های مجتمع اگزینوس با پردازشگرهای گرافیکی خانواده «Mali» که طراحی کلی آنها توسط شرکت ARM انجام شده راهی گلکسی های سامسونگ می شوند. اما اینک «سم موبایل» گزارش می دهد که سامسونگ مشغول مذاکره با شرکت های AMD و انویدیا است و می خواهد از فناوری های پتنت شده یکی از این دو شرکت در پردازشگرهای گرافیکی خانگی خود بهره گیرد.

در بین دو شرکت یاد شده، فعلاً انویدیا به علت داشتن معماری «پاسکال» گزینه مطلوب تری جهت همکاری با سامسونگ به شمار می رود هر چند که نمی توان AMD را نیز از گود رقابت خارج دانست؛ مخصوصاً از این روی که به تازگی سونی خبر داده که از معماری «پولاریسِ» AMD در PS4 Pro استفاده کرده است.

از طرف دیگر، تقریباً یک سال پیش گزارش شده بود که سامسونگ در پی توسعه چیپست های اگزینوس با پشتیبانی از معماری «سیستم ناهمگن» (HSA) است. این شرکت همچنین می کوشد تا پشتیبانی از شبکه های مخابراتی «CDMA» را هم به چیپست های مجتمع اگزینوس بیافزاید. انتظار می رود این اتفاق در سال ۲۰۱۷ رخ داده و فناوری مذکور به شکل خانگی در گلکسی S9 جای گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی