ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی رسماً از اکشن کم 4K مجهز به لرزشگیر اپتیکال پرده برداشت

چندی پیش برای اولین بار اکشن کم سونی با نام X3000R را در IFA 2016 دیدیم. حال کمپانی مذکور رسماً از این دوربین حرفه ای در کنار مدل دیگری با نام AS300R رونمایی کرده، که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

چندی پیش برای اولین بار اکشن کم سونی با نام X3000R را در IFA 2016 دیدیم. حال کمپانی مذکور رسماً از این دوربین حرفه ای در کنار مدل دیگری با نام AS300R رونمایی کرده، که رقبایی سرسخت برای دوربین های گوپرو به شمار می روند، و از اواخر ماه جاری میلادی به بازارهای مصرفی راه پیدا خواهند کرد.

در این محصولات، قابلیت های جدیدی همچون لرزشگیر تصویر اپتیکال، تشخیص چهره و سیستم منوی جدید به کار رفته، و تفاوت آنها در این است که مدل X3000R با رزولوشن 4K فیلمبرداری می کند، اما مدل AS300R حداکثر از رزولوشن تمام اچ دی پشتیبانی می نماید.

FDR-X3000_main1

همان طور که می دانید اکشن کم های سونی مدت هاست به لرزشگیر دیجیتال مجهز بودند، و اکنون استفاده از فناوری لرزشگیر اپتیکال یا مکانیکی می تواند خبر خوبی برای طرفداران این سری محصولات باشد، زیرا در حالت قبلی که به صورت نرم افزاری انجام می گرفت، نتیجه کار در برخی مواقع چندان دلچسب نبود.

لازم به ذکر است در لرزشگیر مکانیکی، برخی از اجزای لنز به صورت فیزیکی همراه با سنسور حرکت می کنند، و در نتیجه حاصل کار بدون نیاز به کراپ کردن تصویر و بهتر از قبل خواهد بود.

HDR-AS300_main3

با توجه به اینکه اکثر اکشن کم های موجود در بازار از رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند، به نظر می رسد رقابت بعدی در این حوزه به استفاده از فناوری های تثبیت تصویر مربوط باشد. چندی پیش کمپانی Garmin از نسل جدید دوربین های مجهز به لرزشگیر تصویر الکترونیکی رونمایی کرد، اما به هر حال اولویت انتخاب با نوع اپتیکال خواهد بود.

البته لرزشگیر اپتیکال تنها قابلیت تازه این محصولات سونی نیست. کمپانی ژاپنی از لنزهای جدیدی برای این دو دوربین استفاده کرده که اعوجاج تصویر در لبه ها را نسبت به نسل قبل تا حد زیادی کاهش می دهند. همچنین نسل جدید سنسورهای Exmor R CMOS با نوردهی از پشت نیز در آنها به کار رفته.

HDR-AS300_main2_with_case

علاوه بر این شاهد سیستم منوی تازه کمپانی مورد بحث هستیم که پیمایش بین گزینه های مختلف را بسیار ساده تر از قبل می کنند. همچنین اطلاعات پایه بیشتری در نمایشگر نشان داده شده و فعال کردن حالت ها و گزینه های مختلف، با فشردن میانبرهای تعبیه شده به راحتی انجام می پذیرد.

گفتنی است هر دو اکشن کم جدید سونی ضد آب هستند، اما برای استفاده مداوم از آنها در زیر آب نیازمند قاب جداگانه خواهید بود. دوربین FDR-X3000 برچسب قیمتی 400 دلاری داشته و مدل دیگر یعنی HDR-AS300 به قیمت 300 دلار به فروش می رسد، ضمن اینکه سفارش نمایشگر بیسیم مخصوص هرکدام از این دو دستگاه، 150 دلار هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad reza
    mohammad reza | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    همه را 4k کرد سونی عالییییه

مطالب پیشنهادی