ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سونی معتقد است رقیب اصلی پلی استیشن، پی سی است نه اکس باکس

سونی با معرفی پلی استیشن 4 پرو سیل انتقادات را روانه خود کرد؛ جدا از مبحث طراحی بدنه که مورد تمسخر مردم قرار گرفته، تمام مخاطبین انتظار کنسولی قدرتمند برای رقابت با پروژه اسکورپیو مایکروسافت را ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

سونی با معرفی پلی استیشن 4 پرو سیل انتقادات را روانه خود کرد؛ جدا از مبحث طراحی بدنه که مورد تمسخر مردم قرار گرفته، تمام مخاطبین انتظار کنسولی قدرتمند برای رقابت با پروژه اسکورپیو مایکروسافت را داشتند، اما مدل پروی معرفی شده یارای رقابت با ادعاهای ردموندی ها را به هیچ وجه نداشته و بنا بر کنایه های مایکروسافت، تنها می تواند با اکس باکس وان اس رقابت کند.

بعد از هجوم انتقادات و مقایسه شدن با اکس باکس اسکورپیو، اندرو هاوس مدیر بخش سرگرمی های سونی (پلی استیشن) سکوت نکرده و در گفت و گویی با Guardian گفته «آنها به اکس باکس به عنوان یک رقیب اصلی نگاه نمی کنند؛ بلکه پی سی و بازی های کامپیوتر حریف اصلی آنها هستند.» به عبارتی سونی برای طراحی پلی استیشن 4 پرو، فاکتورهای رقابت با پی سی را در نظر گرفته، نه اسکورپیو.

اندرو هاوس می گوید: «ما آمار و ارقامی از پی سی دیدیم که روی ذهنیت تیم تاثیر شدیدی گذاشت. بررسی ها نشان داده وقتی مردم به فکر ارتقای میان نسلی کنسول های بازی می افتند، معمولا به PC ها مهاجرت می کنند؛ چرا که محل اصلی این تجربه آنجاست.»

«ما قصد داریم آن دسته از مردم را با ارایه بهترین و بالاترین کیفیت و بهره وری درون اکوسیستم کنسولی خود نگه داریم. در نتیجه تحقیقات ما به توسعه پلی استیشن 4 پرو منجر شد، رویکردی که خیزش گرافیکی بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار می دهد.»

ps4-pro-hero-3-970-80-w600

هاوس اعتقاد دارد پلی استیشن 4 پرو واکنش سونی نسبت به پروژه اسکورپیو نیست: «ما هیچ وقت سخنی در مورد رقابت با پروژه اسکورپیو به میان نیاوردیم.» و با توجه به تسلط پلی استیشن بر بازار، به نظر نمی رسد نگران رقابت با مایکروسافت باشند.

«در طول حیات این دوره کنسول پلی استیشن، به فروشی بالغ بر 40 میلیون دستگاه دست یافته ایم و در نظر داریم تا پایان سال آینده 20 میلیون واحد دیگر فروش داشته باشیم. بنا بر این احساس می کنیم کاملا بر چرخه حیات نسل هشتم تسلط داشته و پلی استیشن 4 پرو محصولی نوآورانه و خلاقانه است که احتمالا مسیرهای جدیدی را پیش رویمان قرار می دهد.»

مایکروسافت در حال حاضر هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه پروژه اسکورپیو اعلام نکرده (تعطیلات سال 2017) و طراحی ظاهری آن نیز هم چنان رازی سر به مهر است. اما مسئله ای که واضح است و ردموندی ها از آن برای مانور تبلیغاتی و کنایه زدن به سونی استفاده می کنند، قدرت پردازشی و گرافیکی بی نظیر اکس باکس اسکورپیو است.

پلی استیشن 4 پرو در تاریخ 10 نوامبر سال جاری (20 آبان) عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • àìđįņ_țhŕ
    àìđįņ_țhŕ | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    اما میتونه رقابت کنه ?

  • àìđįņ_țhŕ
    àìđįņ_țhŕ | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    درسته باید با پی سی رقابت کنه
    چون هم ایکس باکس و هم پی سی
    ماله مایکروسافته و این خیلی بده?

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    به نظر منم رقیب اصلی پی سی باید باشه چون تا مدتی دیگه بازی های انحصاری ایکس باکس روی پی سی پورت میشن و در کنار اون امکان افزایش قدرت گرافیکی تا اندازه نامحدودی در پی سی وجود داره در حالی که در کنسول بازی‌ای مثل ایکس باکس این امکان وجود نداره. بنابراین حساسیت رقابت بیشتر بر سر پی سی خواهد بود. نه ایکس باکس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی