ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

8 قابلیت نهان اکس باکس وان که فقط کاربران حرفه ای از آن خبر دارند

اکس باکس وان اس به تازگی عرضه شده و در همین مدت زمان کوتاه موفق شده تا پلی استیشن 4 را پشت سر گذارد و کنسول محبوب تری دست کم در بازار ایالات متحده آمریکا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۱

اکس باکس وان اس به تازگی عرضه شده و در همین مدت زمان کوتاه موفق شده تا پلی استیشن 4 را پشت سر گذارد و کنسول محبوب تری دست کم در بازار ایالات متحده آمریکا باشد.

با توجه به قابلیت های بیشتری که اکس باکس وان اس نسبت به پلی استیشن 4 اسلیم ارائه می دهد و بازی های فوق العاده ای که پاییز امسال قرار است برای اکس باکس وان عرضه شوند، ممکن است برخی به فکر خرید یک کنسول جدید از خانواده مایکروسافت بیافتند.

در این راستا باید بدانید که کنسول مایکروسافت از قابلیت های متنوعی برخوردار است و بسیاری از کاربران نسبت به ویژگی های متنوع آن نا آگاه اند. در ادامه می خواهیم 8 قابلیت کاربردی این کنسول که کمتر کسی از آن آگاهی دارد یا از آن استفاده می کند را با هم به اشتراک بگذاریم.

بازی های سیو شده تان را روی هر اکس باکس وانی می توانید ادامه دهید

play-your-saved-games-on-any-xbox-one-w600
هر زمانی که بازی خود را ذخیره می کنید، سیو شما در سرورهای مایکروسافت ثبت می شود. حالا اگر می خواهید کنسول تان را عوض کنید یا برای مثال چند هفته ای نزد اقوام مهمان هستید می توانید همه سیوهای خودتان را داشته باشید. کافی است وارد اکانت خود شوید تا سیوهای مخصوص خودتان را روی همه بازی ها ببینید.

می توانید میزان ترافیک مصرفی اینترنت خود را مشاهده کنید

NufyH85-w600
بسیاری از ما محدودیت مصرف اینترنت داریم و کنسول ها متاسفانه از دانلود منیجرهای خوب بی بهره اند. اما بخش Bandwidth Usage در اکس باکس وان به شما کمک می کند حواس تان به مصرف اینترنت باشد.

بازی هایی که روی اکس باکس 360 داشتید را حالا روی اکس باکس وان ادامه دهید

continue-your-xbox-360-games-on-your-new-xbox-one-w600
اگر سیو بازی های اکس باکس 360 را در حافظه ابری مایکروسافت داشته باشید به راحتی می توانید همان هایی که قابلیت اجرا روی اکس باکس وان دارند را بدون تغییری، از همان جا که رها کرده اید روی اکس باکس وان اجرا کنید.

از موبایل یا تبلت خود به عنوان کنترلر استفاده کنید

use-your-phone-or-tablet-as-a-controller-w600
لازم نیست حتما کنترلر به دست بگیرید تا در رابط کاربری کنسول بچرخید. حتی لازم هم نیست 3-4 کنترل مختلف تلویزیون، گیرنده دیجیتال و... روی میز بگذارید و هر بار هم سردرگم شوید. موبایل تان تنها کنترل مورد نیاز خواهد بود.

بازی ها را از روی اکس باکس به پی سی ویندوز 10 استریم کنید

stream-xbox-one-games-to-your-windows-10-pc-w600
این ویژگی یکی از برگ برنده های ویندوز 10 بود که کمتر مورد استفاده قرار گرفت. اگر اکس باکس وان و پی سی دارید، بدون آنکه سخت افزار پی سی شما توانمند باشد می توانید بازی های کنسول را روی پی سی استریم کنید. به همین سادگی و لذتبخشی.

با یک هارد اکسترنال، حافظه داخلی را افزایش دهید

expand-your-storage-with-an-external-hard-drive-w600
همه کنسول ها چنین قابلیتی در اختیارتان قرار نمی دهند اما با اکس باکس وان به راحتی می توانید کنسول را از لحاظ حافظه داخلی ارتقا بخشید. بدون آنکه نیازی به هاردهای مخصوص کنسول باشد.

کابل گیرنده دیجتال را به کنسول متصل کنید تا اکس باکس وان دستگاه همه کاره اتاق نشیمن تان باشد

plug-your-cable-box-directly-into-your-xbox-one-and-make-it-the-home-base-for-all-things-tv-and-gaming-in-your-household-w600
پشت اکس باکس وان ها گزینه ای قرار داده شده به نام HDMI-in که در واقع نه خروجی تصویر، بلکه ورودی آن است. در واقع همان کابلی که قرار است از گیرنده دیجیتال خود به تلویزیون وصل کنید را می توانید به اکس باکس وان وصل کنید تا تمامی کانال ها را روی کنسول داشته باشید.

هر اچیومنتی را به عنوان بکگراند صفحه تلویزیون انتخاب کنید

set-any-achievement-as-a-background-on-your-home-screen-w600
همه اچیومنت های اکس باکس وان همراه با یک عکس تمام اچ دی آزاد می شوند. تصاویری که عمدتا مناظر زیبایی را به نمایش می گذارند. با دو بار کلیک روی دکمه اکس باکس روی کنترلر و پیدا کردن گزینه Achievment به بخش مورد نظر هدایت می شوید با انتخاب هر اچیومنت و کلیک روی گزینه «Set as Background» می توانید آن را به عنوان پیش زمینه رابط کاربری کنسول خود برگزینید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mahan ghasemi
    mahan ghasemi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    سلام بنده مدتی بود که پی اس فور داشتم و بعد از چند ماه ایکس باکس وان اس هم خریدیداری کردم به نظر من هردو در سطح هم هستن ولی ایکس باکس وان منو و دیزاین و کاربرد بهتری داره

  • shayankia
    shayankia | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    پلی استیشن هم قابلیت هایی داره که از قبل روش بوده.
    قابلیت remote play که میشه با گوشی یا تبلت بازیتون رو انجام بدید.قبلا فقط برای اکسپریا ها بود،ولی الان تقریبا رو همه اندرویدی ها انجام میشه.
    ارتقا فضای داخلی هم که توی ps4 جدید راحت تر شده.
    ولی همچنان میگم.مایکروسافت هر کاری کنه به پای بازی های سونی نمیرسه.هر چقدر هم که میخواد نرم افزار و سخت افزار رو ارتقا بده.

    • Sobhan
      Sobhan | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

      سونی خوب مایکروسافت بد
      راضی شدی دادا؟

    • Ali kjh
      Ali kjh | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

      از نظر سخت افزار که وان اس و پی اس4 تقریبا شبیه همدیگه ان و اسکورپیو هم که به طور وحشتناکی از پی اس پرو قویتره و شکی توش نیست
      می مونه بخش نرم افزار که خودتونم خوب میدانید سلطان بلامنازع نرم افزار تو اکثر پلتفرمها( تو پلت فرم گوشی هم سیستم عاملش عالیه ولی متاسفانه شرکتای بزرگ ساپورتش نمیکنن از لحاظ برنامه) پس در زمینه نرم افزار هم مایکروسافت برندست.
      می مونه بخش آنلاین که خب اینجا هم شبکه لایو مسلما بی هیچ حرفی برندست( انصافا بدون تعصب بهش نگاه کنید)
      بخش بازیهای انحصاری هم درسته سونی عنوان های معرکه ای تو دستش داره ولی از اون سمت هم مایکرو بازیهای خوبی ارائه میده. این بخش رو میشه به سلیقه بازیکن واگذار کرد که بازیهای کدوم شرکت رو دوست داشته باشه و برتری کلی در کار نیست.
      در کل بعد از این صحبتا مهم ترین عامل خرید بنظر میاد علاقه خودِ بازیکن باشه و نمیشه برنده خاصی رو معرفی کرد!

    • nima
      nima | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

      ?

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    خخخ ..چند وقته میگن فروشش زیاد شده ... من فکر میکردم توی همه دنیا...نگو فقط تو امریکا اینطوری شده

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    از هر لحاظ عالی و بی نقص!

مطالب پیشنهادی