ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولد کهکشان راه شیری در ویدیویی شبیه سازی شده را تماشا کنید

گروهی از اخترشناسان آکادمی Caltech اخیراً ویدیویی تهیه کرده اند که می توان آن را دقیق ترین شبیه سازی کامپیوتری از تولد کهکشان راه شیری دانست. بنابر محاسباتی که قبلاً برای تهیه چنین شبیه سازهایی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

گروهی از اخترشناسان آکادمی Caltech اخیراً ویدیویی تهیه کرده اند که می توان آن را دقیق ترین شبیه سازی کامپیوتری از تولد کهکشان راه شیری دانست. بنابر محاسباتی که قبلاً برای تهیه چنین شبیه سازهایی به انجام رسیده بود، کهکشان ما در محاصره هزاران کهکشان کوتوله قرار دارد، اما در واقعیت، تنها 30 کهکشان کوتوله در نزدیکی راه شیری وجود دارد.

اخترشناسان تا به امروز تصور می کردند که این محاسبات به شکلی اشتباه انجام شده اند؛ زیرا ما هنوز با ماهیت اصلی «ماده تاریک» که در جای جای جهان هستی به چشم می خورد آشنایی نداریم. با این حال، تیم Caltech متوجه شده که مشکل اصلی در محاسبات، ماده تاریک نبوده و محاسبات آنها با درنظرگیری اثرات ناشی از ابرنواختر (Supernovae) به درست ترین شکل ممکن درآمده است.

«اندرو وتزل» (Andrew Wetzel)، مدیر تیم Caltech می گوید: «ما قبلاً فکر می کردیم که درک درستی از ماده تاریک در این شبیه سازی ها نداریم، اما نتایج جدید نشان داد که اصلاً نیازی به نگرانی درباره ماده تاریک نیست. وقتی ما ابرنواختر را به شکلی دقیق تر مدل سازی کردیم، به پاسخ های درست دست پیدا نمودیم.»

در مقام توضیح باید گفت پدیده ابرنواختر زمانی به وقوع می پیوندد که پرجرم ترین ستاره های عالم هستی، دچار انفجاری عظیم شده و زندگی شان به پایان می رسد. این انفجارها به قدری بزرگ هستند که می توانند ستاره ها و حتی کهکشان های کوچک اطراف خود را نیز از بین ببرند. بنابراین با درنظرگیری تاثیرات ابرنواختر، تیم Caltech توانسته شبیه سازی دقیقی از وضعیف کنونی کهکشان راه شیری به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد معصوم
    محمد معصوم | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا چه قدرتی.چه عظمتی

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    نمیدونم چرا ویدیوی اولو دیدنی موهای بدنم سیخ سیخ شد. عجب ابهتی داشت.

مطالب پیشنهادی