ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تجارت پرینتر خود را به HP می فروشد

بعد از انتشار شایعات فراوان، کمپانی سامسونگ اخیراً به صورت رسمی تایید کرده که قصد دارد تجارت پرینتر خود را با قیمت 1.05 میلیارد دلار به کمپانی HP بفروشد. خبر فروش واحد پرینتر به صورت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

بعد از انتشار شایعات فراوان، کمپانی سامسونگ اخیراً به صورت رسمی تایید کرده که قصد دارد تجارت پرینتر خود را با قیمت 1.05 میلیارد دلار به کمپانی HP بفروشد. خبر فروش واحد پرینتر به صورت رسمی از سوی هیئت رییسه سامسونگ تایید شده و قرار است جلسه ای با سهامداران در ماه اکتبر برگزار شود. اگر سهامداران به این تصمیم مدیران پاسخ مثبت بدهند، تجارت پرینتر به صوریت مستقل درخواهد آمد و سپس HP تمام سهام کمپانی تازه تاسیس را خریداری خواهد کرد.

البته اگرچه تمام سهام کمپانی جدید کاملاً در اختیار HP خواهد بود، اما سامسونگ کماکان با آنها همکاری خواهد داشت و پرینترهای تولیدشده، تحت برند سامسونگ در کشور کره جنوبی به فروش خواهند رسید. خبر امروز در حالی تایید شد که کمتر از یک سال از تقسیم کمپانی Hwelett-Packard به دو مجموعه مجزای Hewlett Packard Enterprise و HP می گذرد.

مدیرعامل HP، «دایان ویسلر» (Dian Weisler) می گوید: «وقتی ما ده ماه پیش به یک کمپانی جداگانه تبدیل شدیم، فرصتی فراهم آمد تا روی رشد و بازنگری در صنعت تمرکز کنیم. خرید تجارت پرینتر سامسونگ به ما اجازه می دهد تا ابداعات تازه ای در زمینه پرینت داشته باشیم و فرصت های تجارتی جدیدی با کارآمدی بیشتر، امنیت بیشتر و اقتصادی تر برای مشتریان به وجود آوریم.»

ناگفته نماند که چند هفته پیش گزارش مالی HP از سه ماهه سوم سال جاری میلادی، از درآمد 12 میلیارد دلاری حکایت داشت؛ هرچند که تجارت پرینت آن چندان سودده به نظر نمی رسد. آمار HP نشان می داد که نرخ درآمد پرینترهای کمپانی 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته؛ البته ویسلر خاطر نشان کرده نرخ نزولی فروش پرینترها، نسبت به سه ماهه های گذشته سرعت کمتری به خود گرفته است.

در نهایت باید افزود که واحد پرینت سامسونگ در حال حاضر 6000 کارمند، یک مقر در چین و 50 دفتر فروش در سراسر جهان دارد. کمپانی کره ای می گوید که بعد از دریافت مجوزهای لازم از سوی رگولاتوری ها، انتظار دارد این انتقال در عرض یک سال به فرجام برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    من پرینتر رو با اچ پی شناختم. از اول کارش همین بود

  • سعید
    سعید | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    پرینتر لیزری سامسو داریم تو اداره مزخرف برگه ها رو دوتاش باهم میکشه کلا گیجه
    از اون ور کنون داریم بعد 10 سال مثل خر کار میکنه اچ پی ها هم حرف ندارن

  • حسین
    حسین | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    من پرینتر چهار کاره سامسونگ رو دارم واقعا مزخرفه ولی پرینتر کنون دارم اون عالیه

  • ناصر
    ناصر | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    من یه دونه پرینتر رنگی سامسونگ دارم مزخرفترین پرینتر جهانه هر ماه میبرم تعمیرگاه تعمییر گاه خودشم گفته این پرینتر سامسونگ مزخرفترین پرینتره که وارد ایران شده به جاش یه دونه اچ پی خریدم فعلا که عالی کار میکنه

مطالب پیشنهادی