ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعات تازه در خصوص دوربین آیفون 7 و 7 پلاس

بالاخره بعد از ماه ها انتظار آیفون های جدید رونمایی شدند؛ این دو دستگاه البته به لحاظ ظاهری تغییرات زیادی را در خود نداشتند اما در داخل، دستخوش بهبودهایی قابل توجه شده بودند. یکی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

بالاخره بعد از ماه ها انتظار آیفون های جدید رونمایی شدند؛ این دو دستگاه البته به لحاظ ظاهری تغییرات زیادی را در خود نداشتند اما در داخل، دستخوش بهبودهایی قابل توجه شده بودند.

یکی از این تغییرات در بخش دوربین دو موبایل رخ داده بود: ابعاد حسگر دوربین گرچه همان دوازده مگاپیکسل سابق باقی ماند اما این بار، آیفون 4.7 اینچی به یک لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز شده و آیفون 7 پلاس هم یک لنز ثانویه تله فوتو را همراه دارد که لنز زاویه واید آن را همراهی می کند.

البته اضافه کنیم که شرکت ساکن کوپرتینو همواره در مورد مشخصات و امکانات جدیدترین نسخه های رونمایی شده آیفون شفاف سازی کرده اما باز هم برخی جزئیات در رابطه با آیفون های جدید وجود داشت که تا به امروز حرفی در مورد آنها به میان نیامده بود.

ابعاد حسگر یکی از مواردی است که اپل ترجیح داده در مورد آن سکوت پیشه کند. در مورد دوربین های مدرن باید بگوییم که برخلاف انواع فیلم محور، از حسگری استفاده می کنند که نور ورودی از داخل لنز را دریافت می کند و هرچه آن سنسور بزرگتر باشد، نوری که می تواند دریافت کند بیشتر خواهد بود و به همین خاطر در محیط های کم نور عکس های بهتری را خواهند گرفت.

در مورد ابعاد حسگرها هم باید بگوییم که در قالب کسری از یک اینچ بیان می شوند و هرچه رقم تخصیص یافته به آنها کمتر باشد، ابعادشان بزرگ تر است. برای نمونه در میان ارقام 1/2.3 و 1/2.6 اینچ، حسگر اول بزرگتر است.

حال سوالی که درمورد آیفون های جدید مطرح می شود این است که ابعاد حسگر آنها تا چه اندازه بزرگ است که خوشبختانه عکس های منتشر شده جدید از این دو موبایل اطلاعات خوبی را در این رابطه فاش می کند. آیفون 7 ظاهرا از یک حسگر 1/3 اینچی بهره می گیرد که هم اندازه با نوع به خدمت گرفته شده در آیفون 6 اس است.

فیل شیلر مدیر بازاریابی این شرکت نیز اخیرا اطلاع داده که دوربین اصلی به خدمت گرفته شده در این دو دستگاه کاملا شبیه به هم است، بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که آیفون 7 پلاس هم حسگری 1/3 اینچی را در خود جای داده.

اما در مورد حسگر ثانویه دستگاه باید بگوییم که با استناد به عکس های گرفته شده با آیفون 7 پلاس، لنز تله فوتو در نظر گرفته شده برای آن ظاهرا ابعاد کوچکتری برابر با 1/3.6 اینچ دارد.

با توجه به این اطلاعات و مقایسه آنها با اسمارت فون هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند، می توان اینطور نتیجه گرفت که آیفون 7حسگر دوربین کوچک تری دارد: گلکسی اس 7 نیز از حسگر دوربین 1/2.5 اینچی بهره می گیرد در حالی که G5 حسگری با ابعاد 1/2.6 اینچ را در دل خود جای داده است.First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (1)-w600  First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (3)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (4)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (5)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (6)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (7)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (8)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (9)-w600 First-Apple-iPhone-7-Plus-real-world-camera-samples (10)-w600

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • nimasakaky
    nimasakaky | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    منتظرم بیاد بخرمش

  • Metal
    Metal | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    اسن راه حل مشكل ايرپاد بدون سيم اپل
    در ضمن بيتس هم براي اپل هست پس مدل بيتس هم شخصي بخره براي اپل فرقي نداره

    • Amir
      Amir | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

      چه ربطی به دوربین داشت؟

      • Mostafa8p
        Mostafa8p | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

        والا...هدفوووون بییییتس ??

مطالب پیشنهادی