ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر مسنجر فیس بوک هم عقیده دارد که بات های کنونی چندان قدرتمند نیستند

در آوریل سال جاری فیسبوک برای پیام رسان خود از پلتفرمی پرده برداشت که توسعه دهندگان می توانستند بات هایی برای آن توسعه داده و در اختیار کاربران قرار دهند؛ بات هایی که قرار بود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

در آوریل سال جاری فیسبوک برای پیام رسان خود از پلتفرمی پرده برداشت که توسعه دهندگان می توانستند بات هایی برای آن توسعه داده و در اختیار کاربران قرار دهند؛ بات هایی که قرار بود بسیار هوشمند بوده و بتوانند برای کاربران جایگزین اپلیکیشن های موبایل بشوند.

روز گذشته «دیوید مارکوس» (David Marcus)، مهمان کنفرانس Disrupt بود؛ کنفرانسی که توسط وب سایت «تک کرانچ» برگزار می شود. مارکوس مدیر مسنجر فیسبوک است و حتی او هم باور دارد که بات ها تا کنون چندان هم پویا نبوده اند.

وی در همین رویداد گفت: «واقعاً و با سرعت زیادی، اغراق بیش از اندازه ای راجع به این مقوله صورت گرفت.» وی همچنین بیان نمود که بات ها طراحی شده بودند تا جایگزین اپلیکیشن ها در موبایل کاربر شوند اما نخستین بات هایی که به پلتفرم راه پیدا کردند به هیچ وجه از چنین قابلیتی برخوردار نبوده و نمی توانستند اپلیکیشن ها را کنار بزنند.

آقای مارکوس می گوید که اکنون ۳۰ هزار بات در پلتفرم مسنجر فیسبوک وجود دارد، در حالی که پیش از این و در ماه جولای بیان شده بود که تنها ۱۱ هزار بات توسعه داده شده است. با این حال هنوز هم بات ها آنطور که فیسبوک، گوگل و مایکروسافت وعده داده بودند مفید نیستند.

مارکوس البته اذعان دارد که فیسبوک دو هفته پیش از رویداد F8 به توسعه دهندگان زمان داده بود تا بات های خود را آماده کنند و این مدت «احتمالا کافی نبوده است». با این حال وی از پیشرفت توسعه دهندگان ابراز خوشحالی می کند: «سفری طولانی در پیش است و به هر حال باید از جایی شروع می کردیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی