ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی فضایی Blue Origin از موشک غول پیکر و چندبار مصرف جدید خود رونمایی کرد

جف بزوس، مدیر عامل Blue Origin اخیراً از نام و طراحی موشک بعدی کمپانی فضایی خود رونمایی کرده است که می تواند محموله های مختلف و مردم را با خود به مدار زمین ببرد. این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

جف بزوس، مدیر عامل Blue Origin اخیراً از نام و طراحی موشک بعدی کمپانی فضایی خود رونمایی کرده است که می تواند محموله های مختلف و مردم را با خود به مدار زمین ببرد. این موشک جدید، تحت عنوان New Glenn شناخته می شود و نام آن از «جان گلن»، اولین فضانورد آمریکایی که به دور زمین چرخید برگرفته شده است.

اگر انیمیشن های منتشر شده از New Glenn با موشک نهایی سازگاری داشته باشند، این موشک از Falcon Heavy اسپیس اکس و موشک Delta IV Heavy سازمان United Launch Alliance هم بزرگ تر خواهد بود. درست همانند موج اخیری که میان سازمان ها و کمپانی های فضایی به راه افتاده، موشک New Glenn از قابلیت مصرف چندباره هم برخوردار است.

در واقع اولین پایینی این موشک می تواند همچون وسیله نقلیه New Shepard بلو اریجین، پس از پرتاب به فضا، مجدداً روی زمین فرود آید. با این حال باید خاطر نشان کرد که New Shepard در واقع تنها تا بخش زیرین مدار زمین به فضا فرستاده می شد و با سرعتی مشابه به موشکی که به مدار زمین فرستاده می شود، حرکت نمی کند. بنابراین فرود آوردن موشکی که یک بار به مدار زمین سفر کرده و استفاده مجدد از آن، می تواند تاثیری شگرف روی ماموریت های بعدی بلو اریجین داشته باشد.

57d717bac4618819378b4611-w600

موشک New Glenn قطری معادل 7 متر دارد و ارتفاع آن به 82 الی 95 متر می رسد. ناگفته نماند که این تفاوت ارتفاع، به دلیل آن است که می توان بخش یک یا دو بخش اضافه به بالای موشک اضافه نمود. با افزودن یک بخش، New Glenn می تواند محموله ها و اشخاص را به مدار نزدیک زمین بفرستد و به لطف دو بخش، امکان فرستادن محموله ها به فراتر از مدار نزدیک زمین نیز مهیا می شود.

در نهایت سوخت رسانی موشک، توسط 7 موتور BE-4s صورت خواهد گرفت که بلو اریجین در حال حاضر مشغول توسعه آن است. بلو اریجین امیدوار است که بتواند همین موتور را به United Launch Alliance نیز بفروشد تا از آن در موشک Vulkan استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی