ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

6 راه برای شخصی سازی صفحه ی ورود و لاک اسکرین ویندوز 10

اگر مثل ما از کاربران ویندوز 10 هستید، احتمال می دهیم که تا به حال برای شخصی سازی صفحه ی ورود (Sign-in) و لاک اسکرین ویندوز اقدامی نکرده باشید. اما بد نیست بدانید که این دو صفحه ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اگر مثل ما از کاربران ویندوز 10 هستید، احتمال می دهیم که تا به حال برای شخصی سازی صفحه ی ورود (Sign-in) و لاک اسکرین ویندوز اقدامی نکرده باشید.

اما بد نیست بدانید که این دو صفحه کاملا مجزا از هم بوده و می توانند با توجه به نیاز کاربران با اعلان ها، وضعیت برنامه ها و تصاویر کم نظیر سرویس بینگ شخصی سازی شوند. به همین خاطر تصمیم داریم تا در این مطلب 6 راه برای شخصی سازی صفحات لاک اسکرین و ورود ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.

اضافه کردن کورتانا به صفحه ی لاک اسکرین

aaa-w600

همانطور که می دانید کورتانا در آپدیت سالیانه ی ویندوز 10 به روزرسانی بزرگی را دریافت کرد. حالا و با استفاده از این دستیار هوشمند می توانید بدون باز کردن قفل سیستم قرار ملاقات های خود را مشاهده کنید. برای اضافه کردن کورتانا به صفحه ی لاک اسکرین، آن را باز کرده و به بخش Settings > Lock screen > Use Cortana even when my device is locked بروید.

این اقدام به کورتانا اجازه می دهد تا در زمان قفل بودن دستگاه به وظایف پایه ای چون مراجعه به اطلاعات مختلف یا وضعیت آب و هوا دسترسی داشته باشد. اگر می خواهید این دستیار دوست داشتنی به اطلاعات شخصی شما نظیر قرار ملاقات ها دسترسی داشته باشد، باید تیک گزینه ی Let Cortana access my calendar, email, messages, and Power BI data when my device is locked را بزنید.

فعال کردن Windows Spotlight

dafsdv-w600

به طور کلی در ویندوز 10، سه گزینه ی متفاوت برای تصویر پس زمینه لاک اسکرین در اختیارتان قرار دارد: عکس منتخب شما، یک اسلایدشو و یا ویندوز اسپات لایت که مجموعه ای از تصاویر منتخب بینگ را به عنوان پس زمینه ی صفحه ی قفل رایانه شما انتخاب می کند.

تصاویر اسپلات لایت دارای یک چرخه ی ثابت هستند؛ شما می توانید به این تصاویر امتیاز دهید تا بینگ برای مراجعات آینده بدین وسیله بفهمد که از کدام تصویر خوشتان آمده و یا کدام تصاویر را دوست ندارید. برای روشن کردن این قسمت به منوی تنظیمات رفته و به دنبال کردن مسیر Personalization > Lock screen > Background، در پایین این منو گزینه ی Windows spotlight را انتخاب کنید.

اضافه کردن اپلیکیشن به لاک اسکرین

adsd-w600

اگر می خواهید یک لاک اسکرین کاربردی داشته باشید بد نیست بدانید که می توانید 8 اپلیکیشن کاملاً متفاوت را به این بخش اضافه کنید؛ اپ هایی که می توانند در حوزه فعالیت شان اطلاعات مختصر و مفیدی در اختیارتان قرار بدهند.

برای اضافه کردن این اپلیکیشن ها مسیر  Personalization > Lock screen > Choose an app to show detailed status یا Choose apps to show quick statuses را دنبال کنید. پس از آن کافی است روی اپلیکیشنی که می خواهید ضربه زده و یا کلیک کنید.

همچنین اگر نمی خواهید اپلیکیشن ها نمایش داده شوند روی هر یک کلیک کرده و گزینه ی None را انتخاب کنید. اپلیکیشن هایی که قادر به نمایش وضعیت ها هستند شامل مواردی چون Weather ،Skype ،Calendar ،Mail ،Store و Xbox می شوند. البته بسته به اپلیکیشن هایی که در رایانه تان نصب کرده اید این موارد می توانند متفاوت باشند.

عوض کردن تصویر پس زمینه ی صفحه ی ورود

sdasd-w600

احتمالاً شما نیز مانند ما از دیدن تصویر پس زمینه ی پیش فرض ویندوز 10 در لحظه ورود به دسکتاپ خسته شده اید. اما حالا و با به روزرسانی های جدید قادر هستید از شر این تصویر خلاص شوید. در خصوص تصویر پس زمینه صفحه ی ورود دو گزینه پیش رویتان قرار دارد: استفاده از یک رنگ ساده و یا تصویری جذاب که در این صفحه به نمایش گذاشته شود.

برای جا به جایی بین این گزینه ها منوی تنظیمات را باز کرده و مسیر Personalization > Lock screen > Show lock screen background picture on the sign-in screen را دنبال کنید.اگر این گزینه را خاموش کنید با یک رنگ ساده به عنوان پس زمینه ی صفحه ی ورود مواجه می شوید. برای انتخاب کردن رنگ مورد نظر خود کافیست به بخش Personalization > Colors Personalization > Colors رفته و رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

مخفی کردن آدرس ایمیل

sdsadsdsad-w600

اگر می خواهید حریم شخصی تان رعایت شود، در ویندوز 10 می توانید آدرس ایمیل خود را که روی صفحه ی ورود به سیستم عامل نمایش داده می شود، مخفی کنید. در بروزرسانی سالیانه ی ویندوز 10 این گزینه به صورت پیش فرض روشن است. شما می توانید این ویژگی را با باز کردن منوی تنظیمات و رفتن به Accounts > Sign-in options > Privacy > Show account details (e.g. email address) on sign-in screen  خاموش یا روشن کنید.

غیر فعال کردن اعلان ها

wee-w600

اگر نمی خواهید که نوتیفیکیشن ها هنگام قفل بودن دستگاه به شکل پاپ-آپ برایتان به نمایش درآیند، می توانید به سادگی اقدام به غیر فعال کردن شان کنید. برای انجام این کار منوی تنظیمات را باز، مسیر System > Notifications & actions > Show notifications on the lock screen را دنبال و سپس آن را خاموش نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MAMAD9
    MAMAD9 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    آقا سامان،تشکر؛تشکر?

مطالب پیشنهادی