ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت watchOS 3 برای نسل نخست اپل واچ عرضه شد؛ نگاهی به تغییرات به وجود آمده

اپل امروز به روزرسانی نرم افزاری بزرگی برای مدل های ابتدایی اپل واچ عرضه کرد که تغییرات بزرگی با خود به همراه می آورد. سیستم عامل watchOS 3 به گونه ای طراحی شده که ساعت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

اپل امروز به روزرسانی نرم افزاری بزرگی برای مدل های ابتدایی اپل واچ عرضه کرد که تغییرات بزرگی با خود به همراه می آورد. سیستم عامل watchOS 3 به گونه ای طراحی شده که ساعت هوشمند اهالی کوپرتینو را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و با دریافت آن می توان شاهد تغییرات مختلفی مانند چگونگی بارگذاری اپلیکیشن ها و تعامل با رابط کاربری بود.

برای دریافت این به روزرسانی لازم است تا اپل واچ خود را به آیفون متصل سازید و سپس، آپدیت نرم افزاری watchOS 3 را دانلود و نصب کنید. هنگام نصب سیستم عامل مورد اشاره نیز لازم است تا ساعت خود را در حالت شارژ قرار دهید.

اما watchOS 3 با خود چه قابلیت هایی به ارمغان می آورد؟ پیش از هرچیز، مسئله به تغییر در چگونگی تعامل با رابط کاربری باز می گردد. در گوشه پایینی ساعت حالا نوار Dock، همانند سیستم عامل X به چشم خواهد خورد که بیشترین اپلیکیشن های استفاده شده و نیز اپ های محبوبی که می خواهید به آنها دسترسی سریع داشته باشید را به نمایش می گذارد. در مجموع همین تغییر ساده، تاثیر چشمگیری روی رابط کاربری دستگاه گذاشته و بسیاری از کارهای روزانه، به شکلی ساده تر از پیش دنبال خواهند شد.

watchos3.0-w600

مضاف بر این، اپل حالا به دارندگان اپل واچ یادآوری می کند که چه زمانی باید نفس عمیق بکشند. در واقع سیستم عامل watchOS 3 با اعلان خاصی، به صورت روزانه تمرین های نقش کشیدن را به کاربر یادآوری می کند که البته نسبت به اعلان ایستادن و راه رفتن سابق هم می تواند سرگرم کننده تر ظاهر شود. در هر صورت، امکان خاموش کردن این اعلانات در تنظیمات دستگاه هم مهیا شده و در صورتی که تمایلی به این نوتیفیکشن ها نداشته باشید، اجباری در کار نیست.

از دیگر ویژگی هایی که اهالی کوپرتینو برای نسخه جدید watchOS در نظر گرفته اند، سه واچ فیس جدید است که با نام های Minnie Mouse ،Numerals و Activity شناخته می شوند. واچ فیس نخست، شخصیت کارتونی Minnie Mouse را به نمایش در می آورد و می توان رنگ لباس وی را نیز تغییر دهد. Numerals هم واچ فیسی بسیار مینیمال با طرح اعداد بوده و در نهایت Activity برای آن دسته از افرادی ساخته شده که فعالیت های ورزشی خود را با اپل واچ دنبال می کنند.

گذشته از تغییرات بزرگ، اپل ویژگی های کوچکی هم به watchOS 3 افزوده است. پیش از هرچیز ساکنین کوپرتینو دسترسی های بیشتری به توسعه دهندگان داده اند و به همین جهت، اپلیکیشن های ورزشی شخص ثالث هم از این پس به سنسور ضربان قلب دسترسی دارند. ضمناً حالا از اپل واچ می توان برای باز کردن قفل مک استفاده کرد. از دیگر تغییرات هم می توان به ادغام اپل پی با اپ های ساعت و امکان نوشتن سریع متون روی نمایشگر برای پاسخ به پیغام اشاره نمود.

در نهایت، به روزرسانی نرم افزاری watchOS از امروز در دسترس تمام دارندگان نسل نخست اپل واچ قرار گرفته و در روز جمعه آتی، به همراه نسل دوم اپل واچ عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza rad
    Reza rad | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    فقط ای کاش محصولات اپل ارزون تر بودند.

مطالب پیشنهادی