ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با سیستم Clear Sight خود دوربین های دوگانه را به شمار بیشتری از تلفن های همراه می آورد

دوربین های دوگانه در حال تبدیل شدن به عنصر پایدار تلفن های همراه هستند و کوالکام نیز به عنوان یکی از بزرگان دنیای فناوری همه تلاش خود را به خدمت گرفته تا این مهم را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

دوربین های دوگانه در حال تبدیل شدن به عنصر پایدار تلفن های همراه هستند و کوالکام نیز به عنوان یکی از بزرگان دنیای فناوری همه تلاش خود را به خدمت گرفته تا این مهم را به واقعیت بدل نماید.

این شرکت به تازگی پکیجی حاوی یک دوربین دوگانه را توسعه داده که تولید کنندگان می توانند آن را به موبایل ها و تبلت های خود بیافزایند، البته منوط بر آنکه دستگاه های ارائه شده توسط آنها از اسنپدراگون 820 یا 821 بهره بگیرند.

در واقع هدف این کمپانی آن است که افزودن دوربین دوگانه به تلفن های همراه را برای فعالان این عرصه ساده تر نماید، چراکه تا به اینجا بخش اعظمی از پروسه توسعه پکیج یاد شده را انجام داده است.

سیستم دوربین دوگانه این شرکت به نام Clear Sight نیز تنها اندکی با آنچه در آیفون 7 پلاس به خدمت گرفته شده فرق دارد. در این سیستم به جای بهره گیری از دوربین ثانویه برای انجام زوم پیشرفته، از آن با هدف بهبود کیفیت کلی تصاویر به خصوص در شرایط کم نور بهره گرفته می شود.

سیستم Clear Sight این فرایند را با جفت نمودن یک سنسور رنگی استاندارد با حسگر سیاه و سفید انجام می دهد که قادر است جزئیات بیشتر را در تصاویر ثبت کند.

در واقع دوربین دوگانه با ترکیب نمودن جزئیات بیشتری که به آنها اشاره شد با رنگ به دست آمده از سنسور رنگی، عکس هایی شارپ تر را ایجاد خواهد کرد و از این لحاظ می توان آن را به فناوری مورد استفاده هوآوی در P9 تشبیه کرد.

البته اشاره کنیم این نخستین باری نیست که کوآلکام به فکر استفاده از سیستم دوربین دوگانه در تلفن های همراه افتاده است. در اکتبر سال قبل نیز این شرکت به ارائه جزئیات بیشتر درمورد پشتیبانی پردازنده هایش از سیستم مورد بحث پرداخت که قابلیت تغییر نقطه فوکوس را هم داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • م
    م | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    امید وارم کسی نگه از ایفون تقلید کرده ?

مطالب پیشنهادی