ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون 7 پلاس، ضرورت حذف جک هدفون را نمایش می دهد [تماشا کنید]

با توجه به این که تنها یک روز تا عرضه آیفون های جدید اپل باقی مانده، دیگر لازم نیست زمان زیادی برای انتشار ویدیوهای کالبدشکافی، تست سقوط و تست تعمیرپذیری زمان زیادی منتظر باقی بمانیم. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

با توجه به این که تنها یک روز تا عرضه آیفون های جدید اپل باقی مانده، دیگر لازم نیست زمان زیادی برای انتشار ویدیوهای کالبدشکافی، تست سقوط و تست تعمیرپذیری زمان زیادی منتظر باقی بمانیم. در حالی که بسیاری از کاربران منتظر هستند تا گروه iFixit وارد عمل شده و اجزای داخلی آیفون 7 و 7 پلاس را مورد بررسی قرار دهد، به تازگی ویدیوی کالبدشکافی جدیدی از آیفون 7 پلاس در فضای مجازی منتشر شده است.

در حال حاضر سوالات زیادی وجود دارد که ویدیوهای کالبدشکافی می توانند پاسخ آنها را برایمان روشن سازند؛ شاید مهم ترین سوال نیز آن باشد که آیا حذف جک 3.5 میلی متری هدفون واقعاً تاثیری در مهندسی قطعات آیفون های جدید داشته و اپل از چه تکنولوژی جدیدی برای ضدآب کردن دستگاه هایش بهره گرفته است.

با توجه به رنگ بدنه دستگاه، ویدیوی کالبدشکافی اخیر روی مدل جت بلک آیفون 7 پلاس به انجام رسیده؛ البته طبیعتاً رنگ دستگاه هیچ اهمیتی در این دست از ویدیوها ندارند. متاسفانه این ویدیوی 17 دقیقه ای به زبان ویتنامی ضبط شده و به همین جهت، بسیاری از توضیحات موجود در آن به هیچ وجه مفهوم نیستند.

یکی از نکات مهمی که در ویدیو می توان مشاهده کرد، آن است که جک هدفون مسلماً فضای زیادی را اشغال می کرده که اپل ترجیح داده به شکلی دیگر از آن فضا استفاده کند. در واقع با خالی شدن این فضا، اهالی کوپرتینو توانسته اند ماژول Taptic Engine بزرگ تری را در آن قرار دهند که اندازه ای مراتب بیشتر از ماژول های مورد استفاده در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس دارد. باید خاطر نشان کرد که این ماژول، وظیفه تولید بازخورد فیزیکی لمس سه بعدی و نیز بازخورد ناشی از فشردن دکمه خازنی هوم را در برعهده دارد.

iphone-6s-plus-teardown-ifixit-w600

همانطور که در تصاویر منتشر شده از سوی iFixit می توان دید، ماژول Taptic Engine در آیفون 6 اس پلاس (تصویر بالایی) بسیار کوچک بوده و اندازه این ماژول در آیفون 6 اس (پایینی) اندکی بزرگ تر است.

iphone-6s-teardown-ifixit-headphone-jack-taptic-engine-w600
آیفون 6 در سمت چپ و آیفون 6 اس در سمت راست

همچنین مشخص است که جک هدفون فضای قابل توجهی را در آیفون اشغال می کرده که اپل با استفاده از فضای اختصاص یافته به آن، بهبودهایی در دیگر قطعات حاصل نموده است. در تصویر پایین نیز می توان موتور Taptic Engine آیفون 7 را مشاهده کرد که در زیر باتری قرار گرفته و اندازه ای بسیار بزرگتر از سابق یافته.

iphone-7s-plus-teardown-headphone-jack-tapitc-engine-2-w600

در نهایت ویدیوی کالبدشکافی آیفون 7 پلاس در پایین قابل مشاهده است اما مسلماً برای دریافت اطلاعات بیشتر باید تا انتشار ویدیویی از سوی گروه iFixit منتظر باقی ماند.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    بعضی از دوستان گفتند ما تاحالا موقع شارژ با گوشی آهنگ گوش ندادیم
    اینا که نیست فقط
    شاید یکی خواست فیلم ببینه بدون اینکه کسی از خواب بیدار کنه
    شاید یکی خواست مکالمه معمولی یا تصویری با هندزفری انجام بده تکلیفش چیه اگه شارژ گوشی رو به اتمام باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی