ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قوانین اتحادیه اروپایی
تکنولوژی

طرح اتحادیه اروپا برای برقراری وای فای رایگان، اینترنت سریع تر خانگی و شبکه 5G

اتحادیه اروپایی گرچه هنوز با طبعات خروج انگلیس از آن دست و پنجه نرم می کند، اما هنوز دست از برنامه های توسعه ای خود برنداشته است. به تازگی لایحه ای تقدیم این اتحادیه شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

اتحادیه اروپایی گرچه هنوز با طبعات خروج انگلیس از آن دست و پنجه نرم می کند، اما هنوز دست از برنامه های توسعه ای خود برنداشته است. به تازگی لایحه ای تقدیم این اتحادیه شده که در صورت تصویب بودجه ای 159 میلیون دلاری را برای ارائه اینترنت وای فای رایگان در تمام شهرهای عضو تا سال ۲۰۲۰ اختصاص خواهد داد.

علاوه بر این، بر اساس طرح پیشنهادی مذکور، قرار است تا سال ۲۰۲۵ تمام این این قاره تحت پوشش نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) قرار گرفته و سرعت اینترنت خانگی نیز به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

طبق اعلامیه رسمی این نهاد، قرار است اینترنت رایگان وای فای تا سال ۲۰۲۰ به تمام شهرها، روستاها و سایر مراکز جمعیتی به صورت رایگان ارائه شود تا تمام ساکنان این قاره بتوانند به طور یکسان از مزایای آن برخوردار شوند.

اتحادیه اروپایی باور دارد که می توان با گسترش شبکه نسل پنجم، تا ۶ سال آینده حدود ۲ میلیون شغل در کشورهای عضو ایجاد نمود.

برخوردار شدن تمام منازل سرتاسر این قاره به اینترنت ۱۰۰ مگابیتی، هدفی است که بیش از دو مورد دیگر چالش برانگیز به نظر می رسد، چرا که بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر تنها حدود ۷۱ درصد از اروپایی ها در منازل خود از اینترنت سریع تر از ۳۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می کنند.

لایحه مذکور تمهیداتی را نیز برای به روز رسانی قوانین کپی رایت و حمایت بیش از پیش از تولید محتوای دیجیتال در نظر گرفته است، به نحوی که اتحادیه اروپا موظف شده به شکل جدی تری به حمایت از روزنامه نگاران، ناشرین و نویسندگان بپردازد.

شبیه چنین قوانینی پیش از این در کشور آلمان و اسپانیا به اجرا گذاشته شده است. به عنوان مثال، بر اساس این قوانین، موتورهای جستجو ناچارند برای ارائه چکیده مطالب و مقالات به جستجو کنندگان، مبلغی را به حساب مالکین آثار واریز نمایند.

این مسئله البته می تواند طبعاتی منفی را نیز به دنبال داشته باشد؛ نیاز به پرداخت هزینه بیشتر می تواند به ارائه چکیده های کمتر توسط موتورهای جستجو و در نتیجه جستجوهای کمتر، کلیک های محدود تر و کاهش ترافیک ورودی برای مراجع علمی منجر شود.

گرچه موتورهای جستجوی مطرحی چون گوگل چندان از مفاد لایحه مورد اشاره رضایت ندارند، اما به نظر می رسد اوضاع برای گوگل به شکل خاص وخیم تر خواهد شد. در صورت تصویب این قانون، پلتفرم های ارائه محتوای ویدیویی می بایست تکنولوژی تشخیص موسیقی و آهنگ های قرار گرفته روی ویدوهایی که میزبانی می کنند را فراهم نمایند، تا در صورت قانونی نبودن استفاده از این موسیقی ها، امکان حذفشان به درخواست صاحب اثر فراهم شود.

این یعنی گوگل می بایست هر ویدیو را پس آپلود و پیش از انتشار، از لحاظ مطابق بودن محتوایش با قانون کپی رایت، به دست انسان یا ماشین کنترل نماید.

با آن که برنامه های اتحادیه اروپایی برای گسترش دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای همشهریانش بسیار جذاب و سخاوتمندانه به نظر می رسد، اما از آن طرف قوانین به شدت سختگیرانه و حتی متضاد کپی رایت می تواند در نهایت به ضرر کاربران تمام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Reza Soroushmehr
    Reza Soroushmehr | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    کاش میشد استیکر بفرستم :/

  • Hossein
    Hossein | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    من اینجا 2G هم نداریم والا، خدا همین وایفای همسایه رو برا همیچین موقع هایی خلق کرده?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی