ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ده قابلیت مخفی iOS 10 که باید از آن ها اطلاع داشته باشید

چندی پیش بود که اهالی کوپرتینو اقدام به عرضه ی iOS 10 (آی او اس 10) برای دستگاه های خود کردند. آی او اس 10 پر است از ویژگی های جدید که اغلب بهترین آن ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

چندی پیش بود که اهالی کوپرتینو اقدام به عرضه ی iOS 10 (آی او اس 10) برای دستگاه های خود کردند. آی او اس 10 پر است از ویژگی های جدید که اغلب بهترین آن ها از دید کاربران پنهان می ماند. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های خوبی که از دید پنهان بوده و اپل تبلیغات چندانی برای آن ها نکرده است، بپردازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

10) تبدیل پست صوتی به متن

sg3chrslzim7sxv4h015-w600

همانند آن چه در Google Voice دیده بودیم، آی او اس 10 حالا می تواند پست های صوتی را برایتان به متن تبدیل کند. هنگامی که فردی برای شما پست صوتی ارسال می کند، آی او اس 10 چند دقیقه ای برای رونویسی کردن آن زمان صرف می کند. پس از پایان کار، برای دیدن متن تبدیل شده کافیست روی پست صوتی مورد نظر ضربه بزنید.

9) بستن تمام تب های سافاری با یک لمس

tzfg347cq2qutoqku5sq-w600

احتمال می دهیم شما نیز مانند بسیاری از کاربران دیگر با خیل عظیمی از تب ها در اپلیکیشن سافاری مواجه باشید. اپل در نهایت به صورت رسمی قابلیتی را برای این اپلیکیشن در نظر گرفته که به واسطه ی آن می توان تمامی تب های باز شده روی سافاری را در یک لحظه و به صورت یک جا بست.

برای این کار کافیست روی آیکن پنجره واقع در بالا سمت راست صفحه ی جدید کلیک و پس از آن روی گزینه ی Done لمس طولانی کنید. با انجام این کار و با باز شدن پنجره ای جدید به صورت پاپ-آپ مجاز خواهید بود با انتخاب گزینه ی Close n Tabs تمامی تب های باز شده را به صورت یک جا ببندید.

8) سوایپ کردن بین ظاهر قدیم و جدید کرنومتر

j1rhj3ptgdewqh5x4eqh-w600

اگر از ظاهر کرنومتر (Stopwatch) در طی سال های گذشته خسته شده اید، حتماً هیجان زده خواهید شد اگر بدانید که می توانید در iOS آن را عوض کنید. در اپلیکیشن ساعت بخش کرنومتر را باز و سپس به سمت چپ سوایپ کنید تا ظاهر جدید کرنومتر را ببینید. لازم به ذکر است این قابلیت در حالت افقی در دسترس نیست.

7) حالا سیری نام تماس گیرنده را  به اطلاع شما می رساند

pvxutcxfk6f7pajyxoft-w600

اگر در حال رانندگی و یا پیاده روی هستید، هنگامی که تلفن هوشمندتان زنگ می خورد باید بایستید و ببینید که چه کسی تماس گرفته است. با این حال گزینه ی جدیدی برای سیری وجود دارد (در بخش Settings > Phone > Announce Calls) که به وسیله ی آن نام تماس گیرنده را به شما اطلاع می دهد.

سیری به راحتی هنگامی که هدفون در گوش دارید، به سیستم بلوتوث خودرو متصل هستید و در حالات دیگر نام تماس گیرنده را به اطلاعتان خواهد رساند.

6) استفاده از دوربین دستگاه به عنوان ذره بین

dizkyykgxtqgxfuyuvib-w600

آیا تا به حال فکر استفاده از دوربین آیفون به عنوان یک ذره بین به ذهنتان خطور کرده است؟ مسیر Settings > General > Accessibility > Magnifier را دنبال کنید و وضعیت گزینه ی موردنظر را روی روشن بگذارید. حال با سه بار ضربه ی متوالی روی دکمه ی Home می توانید این ویژگی را باز کرده و با استفاده از قابلیت زوم آن ریزترین چیزها را نیز مشاهده کنید.

5) بستن تمام اعلان ها در یک لحظه با استفاده از 3D Touch

vtwieox1ylrgeolw9mzl-w600

اگر تعداد بسیار زیادی اعلان در لاک اسکرین تلفن هوشمند خود دارید، باید بگوییم که در آخرین نسخه ی سیستم عامل آی او اس قادر خواهید بود همه ی آن ها را در یک لحظه ببندید. البته برای انجام این کار باید یک آیفون 6 اس و یا مدل های جدیدتر آن در اختیارتان باشد. کافی است روی آیکون ضربدر «X» در بالای اعلان ها لمس طولانی کرده و گزینه ی Clear All Notifications را انتخاب کنید.

4) باز کردن تب های سافاری در کنار یکدیگر

pjmitcx7gnapuptd0zxd-w600

سافاری هم اکنون از تب های ساید بای ساید پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می توانید دو وبسایت را به صورت هم زمان در یک صفحه مشاهده کنید. شما قادر خواهید بود با استفاده از یکی از سه روش زیر به این ویژگی جذاب دست یابید:

  1. سافاری را باز کرده و سپس دکمه ی تب واقع در بالا و گوشه ی سمت راست صفحه را فشار داده و نگه دارید. با ظاهر شدن پنجره ی پاپ-آپ روی گزینه ی Split View کلیک کنید.
  2. یک تب را به سمت چپ و یا راست صفحه بکشید.
  3. یک لینک را فشار داده و نگه دارید. پس از آن با انتخاب گزینه ی Split View به ویژگی مذکور دسترسی پیدا خواهید کرد.

توجه: این قابلیت تنها روی iPad Air 2 ،iPad Pro و iPad Mini 4 وجود دارد.

3) اولویت بندی دانلود های خاص با استفاده از 3D Touch

i0ofuffxtqv4eqnwff4r-w600

آیا تا به حال شده که به هنگام به روزرسانی جمعی از اپلیکیشن ها به صورت ناگهانی، دریابید که نیاز به استفاده از یکی از این اپلیکیشن ها دارید؟ با آی او اس 10 نیازی به صبر کردن نیست؛ تنها کافیست رو آیکن اپلیکیشن مورد نظر لمس طولانی کرده و گزینه ی Prioritize Download را انتخاب کنید تا اولویت به روزرسانی و یا دانلود آن اپلیکیشن بالاتر از موارد دیگر قرار گیرد.

2) بازیابی تصاویر نایاب با استفاده از سیری

ios-8-photos-w600

یکی از جذاب ترین ویژگی های آی او اس 10 که تا به الان می شناسیم؛ هم اکنون می توانید از سیری برای پیدا کردن تصاویر براساس تاریخ، زمان و مکان آنها استفاده کنید. به عنوان مثال می خواهید تصویری که در تاریخ 4 می و به هنگام بازی بیس بال گرفته اید برای شما نمایش داده شود؛ در این شرایط کافیست به سیری بگویید «Show me photos from May 4»

این قابلیت به همین جا ختم نشده و سیری قادر است تصاویر هفته ی گذشته، سال گذشته و حتی ویدیوهای شما را به راحتی بازیابی کند. فرض کنید می خواهید تصاویری که سگ تان در آن حضور دارد را ببینید. سیری با هوشمدی خاصی که دارد بین تصاویر گشته و موارد منتخب را برای شما به نمایش در می آورد.

1) محدود کردن آن چه که می توانید روی لاک اسکرین خود مشاهده کنید

iphone_ios_raisetowake-w600

به لطف قابلیت Raise to Wake حالا کاربران می توانند با برداشتن موبایل خود صفحه ی لاک اسکرین را فعال کرده و به وسیله ی آن اعلانات خود را مشاهده کنند. موردی که در عین کاربردی بودن می تواند از نظر حفظ حریم شخصی نگران کننده نیز باشد؛ فرض کنید خواب هستید و یکی از اطرافیانتان به راحتی تلفن هوشمند را برداشته و اعلانات و اطلاعات نمایش داده شده روی لاک اسکرین شما را ببیند.

نگران نباشید آی او اس 10 برای این مورد نیز فکری کرده است. با رفتن به بخش تنظیمات می توانید مواردی که با استفاده از قابلیت Raise to Wake روی صفحه نمایش داده می شوند را محدود کنید. کافیست مسیر  Settings > Touch ID & Passcode را دنبال و سپس به سمت پایین اسکرول کنید تا با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه شوید.

ios-10-lock-screen-w600

آیا دستگاه خود را به نسخه ی دهم آی او اس به روزرسانی کرده اید؟ از آن راضی هستید؟ بدمان نمی آید تجربیات خود در این خصوص را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • majid310
    majid310 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    اپل پول همین چیزارو از مردم میگیره ????
    این امکانات رو سیمبین هم بود ???

  • mohammad javad gholami
    mohammad javad gholami | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    ینی اینا تازه اضافه شده ؟ قبلا نبوده ؟ مگه میشه ؟ اینا رو که روو اندروید ورژن 4.1 داشتیم !!!

    • majid310
      majid310 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

      دقیقا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی