ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دکمه Home آیفون 7 بدون تماس مستقیم با دست فعال نمی شود

گزارش ها نشان می دهند برخی از کاربران آیفون 7 و نمونه پلاس آن در فصل های سرد سال برای باز کردن قفل موبایل خود به مشکل بر خواهند خورد. ظاهراً دکمه Home جدید به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

گزارش ها نشان می دهند برخی از کاربران آیفون 7 و نمونه پلاس آن در فصل های سرد سال برای باز کردن قفل موبایل خود به مشکل بر خواهند خورد. ظاهراً دکمه Home جدید به کار رفته در این موبایل ها برای فعال شدن نیازمند تماس مستقیم با پوست یا دستکش های مخصوص لمسی است.

کاربران برای بررسی این موضوع تلاش کردند با دستکش، قفل صفحه آیفون 7 را باز کنند، به صفحه اصلی دسترسی پیدا نمایند، یا از اپلیکیشن خارج شده و حالت چند وظیفه ای را فعال کنند، اما مشخص شد هیچکدام از این موارد بدون تماس مستقیم با پوست دست امکان پذیر نخواهد بود.

گفتنی است به خاطر طراحی متفاوت صفحه قفل در iOS 10 کاربران این تلفن همراه نمی توانند به راحتی صفحه وارد کردن رمز عبور را فعال ساخته و به صورت دستی اقدام به بازگشایی موبایل نمایند.

همچنین به گفته کاربران، حتی برخی از دستکش های مخصوص که برای کار کردن با صفحات لمسی طراحی و ساخته شده اند نیز روی دکمه Home آیفون 7 بی اثر هستند. اگرچه این دستکش ها را می توان روی نمایشگر لمسی موبایل استفاده کرد، اما هیچ راهی برای فعال کردن دکمه Home و کارکردهای مختلف آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است دکمه Home جدید اسمارت فون های مورد بحث دیگر به صورت فیزیکی نیست، بلکه از بازخورد لمسی برای ایجاد احساس فشردن فیزیکی استفاده می کند، و از آنجا که این دکمه به تماس خازنی نیازمند است، احتمالاً فعال کردن آن از طریق حسگر اثر انگشت Touch ID صورت می گیرد.

اگرچه برای باز کردن قفل موبایل یا عملکردهای مختلف دکمه Home به تماس با پوست دست نیاز داریم، اما قابلیت جدید «Raise to Wake» به کاربران اجازه می دهد که بدون تماس دست به مشاهده محتویات صفحه بپردازند و اعلان های تلفن همراه را بررسی کنند.

با این حال بازگشایی کامل دستگاه حتماً به یک انگشت آزاد نیاز دارد که با هیچ مانعی پوشیده نشده باشد، یا به یکی از انواع دستکش های لمسی موجود در بازار مجهز باشد، و با نزدیک شدن به فصل های سرد سال، این وضعیت برای بسیاری از کاربران قدیمی موبایل های اپل ناخوشایند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Miladganjkhaani
    Miladganjkhaani | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی خنده داره.. تکنولوژی کامل مورد بررسی شده شرکت اپل که میگفتن این بود؟؟؟؟؟؟ اپل اپل که میگفتن این بود..
    دکمه هوم که حالا هیچی این تکنولوژی riseکه تو مقاله گفته بدون آنلاک کردن میتونی نوٹیفیکیشن هارو ببینی الان 4سال تو گوشی اندرویدی قدیمی من هست...
    درشگفتم مردم چرا از خواب پا نمیشن؟؟ آخه تو زمستونم که نمیتونن از آیفون استفاده کنن پس دلیل این خواب چیه واقعا???????

  • حسن
    حسن | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    تو تنظیمات بخش accessibility میتونی نحوه آنلاک رو مثل قبل کنی

  • م
    م | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    اصلا اشکالی نداره مگه چیه



    حالا سامسونگ بود همه میگفتن اشغاله تو سرما کار نمیکنه

  • ramin
    ramin | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    برای خیلی ها مشکلی نیست اما برای مناطق سرد سیر بله مثل آمریکا یا کانادا یک معظل هست

مطالب پیشنهادی