ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Swiftkey مایکروسافت هوش مصنوعی را به کیبورد شما می آورد

در برهه کنونی هوش مصنوعی به چنان درجه ای از پیشرفت رسیده است که می تواند عکس های گرفته شده با موبایل شما را تشخیص دهد، به ایمیل های دریافتی تان پاسخ دهد، قدرت دید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

در برهه کنونی هوش مصنوعی به چنان درجه ای از پیشرفت رسیده است که می تواند عکس های گرفته شده با موبایل شما را تشخیص دهد، به ایمیل های دریافتی تان پاسخ دهد، قدرت دید محیط پیرامونی را به پهپادها اضافه کند و حتی کلام و زبان انسانی را فرا بگیرد.

حالا هم به لطف جدیدترین نسخه از اپلیکیشن کیبورد مایکروسافت به نام سوئیفت کی، قابلیت حدس زدن کلماتی که در نظر دارید تایپ کنید هم به این فهرست اضافه می شوند.

هفته گذشته شرکت ساکن ردموند جدیدترین نسخه از اپ Swiftkey را منتشر کرد که به خاطر بهره مندی از شکل تازه ای از هوش مصنوعی (یا همان شبکه عصبی) عملکردی به مراتب بهتر از قبل را از خود به نمایش می گذارد.

در اینجا لازم است اضافه کنیم که شبکه های عصبی با مغز انسان ارتباط پیدا می کنند (که حاوی شمار زیادی نورون های در هم تنیده اند) و برای آنکه این فناوری سودمند واقع شود باید با کمک حجم بالایی از داده که به دقت هم سازماندهی شده اند آموزش داده شود.

اما در خصوص مزایای به کار گیری این فناوری در سوئیفت کی هم باید بگوییم که اگر به عنوان مثال، قبلا عبارت «در فرودگاه همدیگر را خواهیم دید» را دیده باشد، قادر است اینطور استدلال کند که واژگان «دفتر» یا «هتل» نیز قابلیت استفاده به جای کلمه «فرودگاه» را دارند.

به علاوه، این فناوری می تواند تشخیص دهد که عبارت های «در فرودگاه همدیگر را خواهیم دید» یا «در کافه با هم صحبت کنیم» جملاتی مشابه به هم هستند. همین هوش به سوئیفت کی امکان خواهد داد تا بهترین پیش بینی ها را بر مبنای جملاتی که تایپ می شوند ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    همین الانم خیلی خوب پیش بینی میکنه

  • 123456
    123456 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    مزخرف ترین کیبورد

  • s p
    s p | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    ?من به امنیتش اعتماد ندارم?

مطالب پیشنهادی