ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

قرارداد برگزاری رویداد Tehran Game Convention به امضا رسید

صبح امروز در ساختمان مرکزی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران، قراردادی میان این سازمان و مجمع Game Connection به امضا رسید. Pierre Carde، مدیرعامل گیم کانکشن با حضور در این جلسه و امضای قرارداد، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

صبح امروز در ساختمان مرکزی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران، قراردادی میان این سازمان و مجمع Game Connection به امضا رسید. Pierre Carde، مدیرعامل گیم کانکشن با حضور در این جلسه و امضای قرارداد، برگزاری رویداد Tehran Game Convention را در اردیبهشت سال آینده رسماً اعلام کرد.

رویداد TGC به مدت دو روز برگزار خواهد شد و همه بازی سازهای ایرانی قادر هستند فضایی برای خود در این همایش داشته باشند. به گفته حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، برخلاف بسیاری که ادعای برگزاری رویدادهای بین المللی را دارند اما عملا شاهد حضور کشورهای دیگر نیستیم، در این همایش باید منتظر کمپانی های کوچک و بزرگ از سراسر دنیا باشیم.

کریمی قدوسی در این رابطه گفت: «برای برآورده کردن این نیاز لازم بود تا با چند شرکت بین المللی معتبر، از جمله گیم کانکشن وارد مذاکره شویم تا این همایش را به صورت مشترک با آن ها برگزار کنیم و خوشبختانه به نتیجه رسیدیم که مراسم در هفته اول اردیبهشت ماه سال 96 برگزار شود.»

در ادامه، قدوسی از علل برگزاری چنین همایشی می گوید: «ایران برای بسیاری از کشورهای دنیا از نظر صنعت بازی ناشناخته است. با حاضر شدن در نمایشگاه های بین المللی، در بهترین حالت ممکن ما فقط توانسته ایم بگوییم که در زمینه بازی سازی فعال هستیم و صنعت داریم اما خب اعتمادی وجود ندارد، چون از همان ابتدا ما با تحریم روبرو بودیم. ایران برای شرکت های بازی سازی همیشه مثل یک جعبه سیاه بوده.»

IMG_20160918_134014-w800-h600

اشاره جالب قدوسی به تصور دیگران از ایران نیز در نوع خود هم تلخ و هم کاملا حقیقی است: «گفتیم حالا همان مجموعه هایی که در خارج با آن ها کار می کردیم را به ایران دعوت کنیم تا بیایند و ببینند که نه، واقعا ایران مکان خوبی برای سرمایه گذاری است، امنیت بالایی در منطقه خاورمیانه دارد و خبری از بمب و این حرف ها نیست. چون واقعا هنوز خیلی ها تصور می کنند ما شتر در خیابان های مان داریم. واقعا شرایط برای آنها آنقدر شفاف نیست.»

هدف بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر این است که اعتماد جهانی، ذره ذره جلب شود و همانطور که کریمی قدوسی می گوید، قرار نیست بعد از برگزاری این رویداد به یک باره گشایشی صورت گرفته و همه بازار ایران را بشناسند اما گامی بسیار مهم به حساب می آید.

با این حال، جلب توجه کمپانی ها و سرمایه گذاران نیاز به اعتباری دارد که بنیاد به عنوان یک سازمان وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران از آن بی بهره بوده: «وقتی می گفتیم بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آن ها می گفتند اصلا بنیاد چه هست؟ که هست؟ اعتمادی به آن ها هست؟ توانایی اجرای چنین کاری را دارند؟ اصلا قصد خالی کردن جیب ما را شاید داشته باشند و... بنابراین سراغ برندی رفتیم که وقتی ببینند ما با آن ها همکاری می کنیم، اعتمادشان جلب شود.»

IMG_20160918_133320-w800-h600

پیر کارده، مدیرعامل گیم کانکشن نیز ضمن ارائه توضیحاتی مختصر پیرامون شرکتی که 15 سال پیش آن را تاسیس کرد گفت که گیم کانکشن تمرکز بالایی بر بخش تجاری بازی های ویدیویی دارد و آن ها در واقع پلی هستند میان بازی سازها و شرکت های بزرگ ناشر و سرمایه گذار.

البته، برگزاری چنین رویدادی صرفاً منحصر به ایران نمی شود و خاورمیانه را درگیر خود خواهد کرد. پیر کارده می گوید: «ما تصور می کنیم این رویداد به صنعت بازی سازی خاورمیانه کمک خواهد کرد تا دور هم جمع شوند، و ما از آن پشتیبانی می کنیم چون خاورمیانه منطقه ای است با پتانسیل رشد بالا در آینده.»

وی در ادامه افزود: «ما در تعامل هستیم تا مطمئن شویم تعداد قابل توجهی از سخنرانان و تاجرین در این مراسم حاضر باشند و کسب و کار خود را با شرکت های محلی گسترش دهند. این اولین همکاری ما در خاورمیانه است و به همین دلیل می خواهیم بسیار ثمربخش واقع شود.»

پیر کارده در ادامه صحبت های خود گفت که پیش بینی می کند در آینده، ایران به عنوان قلب بازی سازی خاورمیانه شناخته شود. در حال حاضر، منطقه MENA که شامل خاورمیانه و آفریقای شمالی می شود، رشد چندان گسترده ای در حوزه بازی های ویدیویی نداشته و بنابراین می توان پیش بینی کرد هر کشوری که با سرعت بیشتری برای کسب جایگاه اول تلاش کند، مطمئناً قادر است به نتیجه مطلوبی دست یابد.

IMG_20160918_133327-w800-h600

امیرحسین فصیحی، مدیر مجموعه فن افزار شریف و سازنده بازی های گرشاسپ و شمشیر تاریکی نیز از ثمربخشی حضورشان در نمایشگاه های گیم کانکشن گفت: «ما همیشه به عنوان تولیدکننده دنبال ارتباط با شرکت های ناشر بودیم که از همین رویداد هم اتفاقا فرصت هایی پیش آمد تا بازی گرشاسپ به صورت بین المللی منتشر شود.»

فصیحی در ادامه به رشد فزاینده بازی سازی در ایران اشاره کرد و گفت: «بازی سازی خیلی جدی شده، تیم های زیادی هستند و حالا همه تیم ها می توانند از این فرصت استفاده کنند و فقط چند شرکت نیست که بتوانند خارج از کشور بروند، چون به هر حال حضور خارج از کشور چندان ساده نیست برای همه.»

IMG_20160918_133308-w800-h600

در نهایت، تفاهمی که ماه گذشته در گیمزکام آلمان پیرامون آن گفتگویی صورت پذیرفته بود در قالب قراردادی مشترک به امضای پیر کارده و حسن کریمی قدوسی رسید.

Tehran Game Convention در تاریخ 9 و 10 اردیبهشت سال 1396 (برابر با 29 و 30 آپریل 2017) در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sobhan
    Sobhan | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی جالبه امیدوارم صنعت گیمینگ ما پیشرفت کنه

مطالب پیشنهادی