ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرزمین اژدهای سرخ بزرگ ترین بازار گجت های پوشیدنی را در اختیار دارد

بازار مصرف کشور چین با توجه به جمعیت بالا، یکی از اهداف اصلی تولیدکنندگان محصولات دیجیتال و به خصوص تلفن همراه به شمار می رود، اما آمار و ارقام نشان می دهند در صورت ادامه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

بازار مصرف کشور چین با توجه به جمعیت بالا، یکی از اهداف اصلی تولیدکنندگان محصولات دیجیتال و به خصوص تلفن همراه به شمار می رود، اما آمار و ارقام نشان می دهند در صورت ادامه شرایط کنونی، این سرزمین به بزرگ ترین مشتری گجت های پوشیدنی در سال 2017 تبدیل خواهد شد.

شرکت تحلیل بازار IDC اعلام کرد در سال گذشته، فروش ابزارهای پوشیدنی در چین 84 درصد رشد داشته و بین ماه های آوریل و ژوئن سال جاری به 9.5 میلیون عدد رسیده. گفتنی است تعداد کل گجت های پوشیدنی فروش ر فته در سال 2016 بالغ بر 101 میلیون دستگاه بوده و مواردی همچون اسمارت واچ، گجت های سلامتی و لباس های هوشمند را در بر می گیرد.

در گزارش این مؤسسه آمده است فروش این ابزارها در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماهه اول به میزان 13.2 درصد رشد داشته.

طبق این آمار اگر وضعیت فروش در آمریکای شمالی و اروپا تغییری نکند، سرزمین اژدهای سرخ با 30 درصد سهم بازار، بزرگ ترین مصرف کننده این گجت ها خواهد بود و این نکته، خبر خوبی برای شرکت های حاضر در قسمت های دیگر جهان به شمار نمی رود.

wearables-china-market-1

گفتنی است تولیدکنندگان محلی از جمله شیائومی، لایف سنس و BBK توانسته اند گوی سبقت را از کمپانی های مطرحی همچون فیت بیت، گارمین و سامسونگ بربایند، و محصولاتی را با طراحی ویژه سرزمین خود تولید و عرضه نمایند.

در همین رابطه، شیائومی فروش خارق العاده ای را طی دو سال گذشته در حوزه ابزارهای پوشیدنی تجربه کرده و بیش از 2.8 میلیون دستبند Mi Band فروخته، و بدین ترتیب در سطح جهانی پس از Fitbit در جایگاه دوم بزرگ ترین تولید کنندگان ابزارهای پوشیدنی قرار گرفته است.

در حال حاضر اپل تنها کمپانی غربی به شمار می رود که فروش خوبی را در چین داشته، و بیش از 400 هزار دستگاه نسل اول اپل واچ را در این کشور فروخته، اما با توجه به عرضه ساعت های هوشمند حرفه ای هوآوی، شیائومی و دیگران، باید دید آیا نسل دوم این اسمارت واچ می تواند جایگاه شایسته ای را برای اهالی کوپرتینو حاصل نماید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی