ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رابطه معنادار ساعات کاری طولانی و افزایش احتمال سکته مغزی؛ چه باید کرد؟

کارآفرینان باید مراقب ساعات طولانی کار کردن خود باشند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کار طولانی و مداوم می تواند به معنای واقعی کلمه موجب مرگ افراد شود؛ احتمال سکته ی مغزی در بین ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

کارآفرینان باید مراقب ساعات طولانی کار کردن خود باشند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کار طولانی و مداوم می تواند به معنای واقعی کلمه موجب مرگ افراد شود؛ احتمال سکته ی مغزی در بین کسانی که ساعات بیشتری را در محل کار خود می گذرانند بالاتر است.

محققان مذکور طی پژوهش های تازه ی خود متوجه شده اند احتمال ابتلا به سکته ی مغزی در میان کسانی که در هفته ۵۵ ساعت به بالا کار می کنند، در مقایسه با کسانی که ۳۵ تا ۴۰ ساعت کار هفتگی استاندارد دارند، ۳۳ درصد بیشتر است.

میکا کیویماکی، استاد کالج لندن در این باره می گوید: «در بین گروه ۳۵ تا ۴۰ ساعته، از هر ۱۰۰۰ کارمند در هر ده سال، ۵ سکته ی مغزی گزارش شده. این در حالی است که در گروه ۵۵ ساعت کار در هفته به بالا، ۶ سکته ی مغزی ثبت شده است».

پژوهش هایی که پیش از این انجام شده بودند نیز بر وجود رابطه میان استرس و سکته ی مغزی صحه می گذاشتند. اما پژوهش کیویماکی به جای سطح اضطراب، روی مدت زمان کار هفتگی مشارکت کنندگان متمرکز بوده است. با این وجود استرس بیشتر در میان کسانی که بیش از میزان استاندارد کار می کنند جای تعجب ندارد. به این ترتیب می توان گفت ساعات طولانی کاری، در وهله ی اول به استرس بیشتر و در مرحله ی بعدی به افزایش احتمال ابتلا به سکته ی مغزی منجر شده است.

برخی از توضیحات احتمالی ارائه شده برای این رابطه ی معنادار، ترشح هورمون های مرتبط با واکنش جنگ و گریز یا التهابی، بی ثباتی پلاک خون یا افزایش تمایل آن به لخته شدن را شامل می شوند که همگی با استرس بالا و عدم فعالیت فیزیکی در ارتباط اند.

کیویماکی در این خصوص می گوید: «این روز ها بخش بزرگی از مشاغل نیازمند پشت میز نشینی هستند و ممکن است قسمتی از مشکل، ناشی از همین پشت میز نشینی های طولانی تر باشد». با این حساب قشری مثل کارآفرینان که از قضا مشغله های کاری زیادی هم دارند چه باید بکنند؟

کاستن از ساعات کاری همیشه امکانپذیر نیست؛ به ویژه برای کارآفرینانی که در مرحله ی استارتاپی قرار دارند و معمولاً بیش از ۶۰ ساعت در هفته برای کارشان وقت می گذارند. بنابراین کیویماکی برای کسانی که امکان کاستن از ساعات کاری خود را ندارند چند توصیه ی ساده دارد که عمل کردن به آنها می تواند تا حدی از پیامد های منفی کار بیش از حد بکاهد.

هنگام غذا خوردن به فکر قلب خود نیز باشید

میزان چربی و نمک مصرفی روزانه تان را کاهش دهید تا از حفظ فشار و گلوکز خون خود در بازه ی طبیعی مطمئن باشید.

تحرک و فعالیت بدنی را از یاد نبرید

تایمر تلفن همراه یا هر تایمر دیگری را به گونه ای تنظیم کنید که هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به شما یادآوری کند از جای خود بلند شوید و کمی تحرک داشته باشید. حتی هنگام تایپ کردن یا تلفن صحبت کردن با دیگران نیز می توانید بایستید. اپلیکیشن هایی نظیر BreakTaker نیز می توانند به شما کمک کنند تغییر حالت از وضعیت نشسته به ایستاده را فراموش نکنید. اگر امکانش را دارید در محل کار خود از تردمیل استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید جلسات غیر رسمی خود را در حین یک پیاده روی کوتاه برگزار کنید.

از اضطراب بیش از حد اجتناب کنید

اداره ی یک کسب و کار فعالیتی استرس زاست. اما تمرین های ساده ای مثل نفس های عمیق می توانند مفید واقع شوند. هر روز چند دقیقه از زمان خود را به مراقبه اختصاص دهید و یا بخشی از برنامه ی روزانه تان را برای پرداختن به کار هایی خالی کنید که از انجامشان لذت می برید. در هر صورت مراقب استرس های خود باشید و مطمئن شوید اضطرابی که در طول روز متحمل می شوید از میزانی که بدنتان توان تحملش را دارد بیشتر نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    یه مقاله هم راجع به عوارض ساعت های کار کوتاه و کم کاری بنویسید

  • Noushin Rahimi
    Noushin Rahimi | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    باشه?

مطالب پیشنهادی