ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل از نوآوری در ساخت کیسه های کاغذی حکایت دارد

از ابتدای سال جاری فروشگاه های اپل اقدام به استفاده از کیسه های کاغذی نموده اند، تا مصرف ترکیبات پلاستیکی یا مصنوعی را به حداقل برسانند. از آنجا که کمپانی مذکور توجه ویژه ای به طراحی محصولات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

از ابتدای سال جاری فروشگاه های اپل اقدام به استفاده از کیسه های کاغذی نموده اند، تا مصرف ترکیبات پلاستیکی یا مصنوعی را به حداقل برسانند. از آنجا که کمپانی مذکور توجه ویژه ای به طراحی محصولات و لوازم جانبی اش دارد، و این پاکت ها نیز بخشی از تجربه کاربری خریداران هستند، تعجبی ندارد که شاهد نوآوری در این حوزه نیز باشیم.

در همین راستا، به تازگی پتنتی به ثبت رسیده که جزئیاتی از ابداعات شرکت مذکور در حوزه کیسه کاغذی را برملا می سازد. این پاکت ها از کاغذ سفید با حداقل 60 درصد مواد بازیافتی ساخته می شوند، و در ساخت آنها از سولفات جامد رنگ زدایی شده استفاده می گردد.

اما از آنجا که به کار بردن بیش از 50 درصد مواد بازیافتی در کاغذ سفید باعث کاهش استحکام و پاره شدن آن می شود، اپل از لایه های تقویتی در بخش های داخلی بهره گرفته.

apple-paper-bag-0

گفتنی است نوآوری اهالی کوپرتینو فقط به بدنه این محصول ختم نشده، و حتی بندهای کیسه نیز از الیاف کاغذی ساخته شده اند، تا برخلاف دسته های کاغذی عادی که سفت و انعطاف ناپذیر هستند، احساس لطافت و راحتی را به مصرف کننده القاء نمایند.

این شرکت برای ساخت دسته های مورد بحث که شبیه به بند کفش هستند، از الیاف کاغذی استفاده کرده که به شیوه ای مخصوص به یکدیگر گره خورده اند.

این پتنت نشان می دهد اگرچه نوآوری در حوزه موبایل برای اپل کار دشواریست، اما آنها توانسته اند در بخش های دیگر به موفقیت دست یابند. علاوه بر این، کمپانی مورد بحث همواره در بخش حفاظت از محیط زیست پیش قدم بوده و با این کار می خواهد ضمن برآورده ساختن اهداف زیست محیطی، تجربه خرید مشتریانش را نیز در بالاترین سطح نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    نمردیم و معنی نوآوری رو هم فهمیدیم

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    اپل وقتش رو صرف همین پتنت ها بکنه موفق تره, الان یکی بیاد کیسه پلاستیکی بزنه شکایت و ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی