ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار فروش بازی ها به عرضه 150 هزار HTC Vive اشاره دارد

با احستاب مجموع دو کیت توسعه که از الگوی اولیه سال 2012 در بازار یافت می شود، آکیلس ریفت به سختی به آمار فروش 175 هزار واحد می رسد. اما به نظر می رسد HTC ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

با احستاب مجموع دو کیت توسعه که از الگوی اولیه سال 2012 در بازار یافت می شود، آکیلس ریفت به سختی به آمار فروش 175 هزار واحد می رسد. اما به نظر می رسد HTC Vive بازار بهتری کسب کرده و در مدت زمان کوتاهی از انتشار توانسته به آمار مشابهی دست یابد.

اطلاعات اولیه نشان می دهد این هدست واقعیت مجازی تا ماه جولای، صد هزار واحد فروش داشته، اما آمار اخیر نشان می دهد یا آن اطلاعات قبلی غلط بوده یا در همین فرصت کم دچار رشد شدیدی شده است. خصوصا با توجه به اخبار جدیدی که از طرف یکی از سازندگان بازی واقعیت مجازی منتشر شده که مبتنی بر 20 درصد فروش کل HTC Vive است؛ با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت که با در اختیار داشتن این اطلاعات می توان میزان فروش این هدست را به بیش از 140 هزار واحد در جهان بسط داد.

HTC-Vive

بازی Raw Data یکی از اولین عناوین تراز اول برای تجربه واقعیت مجازی است که البته با قیمت نسبتا خوبی به فروش می رسد. قیمت این بازی با توجه به سرویس های مختلف در فروشگاه استیم متفاوت است، اما متوسط آن در حدود 36 دلار ارزش دارد. بنا بر گفته های سران استودیو Survios، این بازی در حال حاضر روی 20 درصد از هدست های HTC Vive موجود در بازار نصب شده.

علاوه بر این با اشاره به گفت و گویی با وب سایت Fast Company، این عنوان توانسته به رکورد 1 میلیون دلار فروش در طی ماه ابتدایی عرضه دست یابد؛ بدون تردید این اتفاق به موجب عدم حضور چند بازی با کیفیت و بزرگ برای حوزه واقعیت مجازی رخ داده. در هر حال اگر میزان فروش و آمار و ارقام به دست آمده را وارد چند محاسبه کوچک کنیم، در می یابیم HTC Vive بیش از 140 هزار واحد فروخته؛ چنین مسئله ای به وضوح نشان می دهد اگر بازار واقعیت مجازی با محتوای مناسب پر شود، بدون تردید می تواند به یکی از قدرتمند ترین مارکت های گیمینگ تبدیل گردد.

اگر چه HTC و Oculus مثل شرکت های سازنده کنسول های خانگی هر ماه آمار فروش خود را به طور رسمی اعلام نمی کنند، به نظر می رسد بازار در حال حرکت به سوی واقعیت مجازی است. کامپیوتر های خانگی که توانایی اجرا و پشتیبانی از بازی های واقعیت مجازی را دارند، روز به روز ارزان تر شده و بیشتر در دسترس عموم بازیکنان قرار می گیرند؛ خصوصا با عرضه سری 1000 کارت های گرافیک انویدیا، مجموعه قبلی به شدت دچار کاهش قیمت شده و با هزینه ای کاملا منطقی می توان یکی از قدرتمند ترین پردازنده های گرافیکی بازار را خریداری کرد.

Vive-VR-Wires

با این روند قطعا انتظار رشد استقبال زیادی از محتوا و هدست های واقعیت مجازی داریم. در ضمن باید این نکته ی مهم را در نظر داشت با توجه به امکان ارتقای سخت افزاری پی سی، بر خلاف کنسول ها فرصت بی نظیری در اختیار صاحبان هدست های واقعیت مجازی قرار گرفته تا سال ها از آن نهایت بهره را ببرند.

با وجود اینکه هزینه حدود 600 دلار برای یک پی سی مناسب و خرید یک هدست با قیمت 800 دلار، سرمایه گذاری اولیه سنگینی به نظر می رسد، مصرف کنندگان بدون شک می توانند تا مدت ها از محتوای گسترده و کاملی استفاده کنند که قطعا با خرید 400 دلاری یک پلی استیشن 4 پرو و هدست 250 دلاری سونی امکان پذیر نیست. این مسئله فاکتور بسیار مهمی است که در رویکرد به گیمینگ واقعیت مجازی باید حتما مد نظر داشته باشیم؛ به خصوص با امکان فروش های ویژه شرکت های توسعه دهنده و ارزان شدن سخت افزار در طی گذشت زمان.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی